Reducerat förmånsvärde på bil

7
Jag har hört att man kan få ett reducerat bilförmånsvärde om man kör väldigt lite privat jämfört med i tjänsten, men ändå kör mer än 10 ggr /år och 100 mil, men jag lyckas inte hitta någon bra information om det och vad som krävs för att få det. Någon som vet hur det ligger till och vilka förutsättningar som krävs för att få det? Någon jag pratade med trodde att det bara kunde vara aktuellt om man hade en bil som var specialanpassad för jobbet och därmed svårare att använda privat, men jag har inte hittat något som stödjer just det.
720
3
Det är inte förhållandet i mil mellan tjänst/privat som gör att du kan få ett nedsatt förmånsvärde. Förmånsvärde aseras på det faktum att du har möjlighet att köra bilen privat om det sean är 200 mil eller 2000 mil är helt ointressant för skatteverket.[br]Nedsatt förmån får du äremot om du kör väldigt mycket i tjänsten, något som  ju begränsar din möjlighet att använa bilen privat i stor omfattning. Gränsen går vid 3000 mils tjänstekörning per år, kör du mer än så kan du efter ansökan få förmånen nedsatt med 25%.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.