Justering av Ingående balans?

8
Jag har gjort samma misstag som LLFF i tråden "Att bokföra privat allkonto", och använt ett allkonto för min enskilda firma, med besvärlig bokföring som följd.

Jag har läst svaren i tråden och förstår att jag ska använda eget uttag resp egen insättning istället för bank i bokföringen.

Men hur gör jag med Ingående balans? År 2008 hade jag 10200:- i ingående balans (från 2007). Resultatet för år 2008 var negativt så nästan hela beloppet kommer från egna insättningar till allkontot för att täcka betalningar.

Finns det någon snäll människa som vet hur jag ska rätta detta i bokföringen? Jag har inget bokföringsprogram utan bokför manuellt.

All verksamhet upphörde under 2008 och firman ska avvecklas, därför kommer inget företagskonto att öppnas.

8
Ingen som vet? [br]
1324
4
Egentligen ser jag inget riktigt bra alternativ. [br][br]Jag skulle nog justera ingående värdet på kontot till 0:- och skriva en riktigt bra förklaring till detta. Och förklaringen är att 1930 av-veklades vid årsskiftet [br][br]Hans
8
Tack för svaret! [br][br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.