hur medd jag skatteverket om ändrad inkomst av tjänst?

17
Jag driver en enskild firma men är även anställd av ett företag. Har FA-skatt.

I skatte- och avgiftsanmälan fyllde jag i vad jag trodde att jag skulle ha för inkomst av tjänst under året. Man fick höfta lite.
Nu visar det sig att jag har höftat 60.000 kr för lite (har haft koll på mina lönespecar som jag fått).

Hur anmäler jag denna ändring till skatteverket?

mvh Jessica
1324
2
Din arbetsgivare drar ju a-skatten för din arbetsinkomst. Så att du har högre lön kan ju påverka din f-skatt något om du kommer över brytpunkten för statsskatt om du lägger ihop inkomsterna för jobbet resp företaget.  Och känner du att så är fallet så kan du alltid skicka in en ny preliminär deklaration gällande f-skatten. [br][br]http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/blanketterbroschyrer/blanketter/info/4314.4.6efe6285127ab4f1d2580003795.html [br][br]Hans
17
Vad är brytpunkten för statsskatt?
1073
139
För inkomståret 2010 är brytpunkten för att betala 20 % statsskatt en årsinkomst om 384.600 kr.[br][br]Brytpunkten för 25 % statsskatt är en årsinkomst om 554.200 kr.[br][br]
17
ok. men då kanske jag inte behöver lämna in en ny blankett?
1073
139
Nej, det är nog inte nödvändigt (allrahellst om det inte medför att du passerar någon brytpunkt).[br][br]Hur som hellst kommer din totala skatt att bli riktig så småningom efter att du lämnat in inkomstdeklarationen.[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.