fakuranummer 0001?

2
Hej!

jag har skickat några fakturor som jag gjort i excel, nu har jag skaffat bokföringsprogram och tänkte fortsätta uppgiften där.

När jag började skicka fakturor så hade de nummer 0001 0002 0003 osv. Nu när jag skall skriva fakturorna i bokföringsprogrammet så tar det automatiskt bort mina nollor.

min fråga är lyder såhär, spelar dessa nollor någon roll egentligen eller måste jag fortsätta skriva mina fakturor i excel bara för att ha kontinuerlig nummerfoljd?

MVH Anthon
1073
139
Du kan med gott samvete skapa fakturor utan inledande nollor i framtiden, du bryter ju inte den faktiska nummerföljden på något sätt.[br]
2
Tack för snabbt svar. skönt att veta. hade varit jobbigt att behöva använda två olika program när man har ett för att sköta båda sakerna :D tack än en gång
149
För att kunna börja med nollor i excel så ställ in att det är text i fältet istället för tal.
632
3
[quote author=dave.hugo link=topic=7835.msg35769#msg35769 date=1285951537][br]För att kunna börja med nollor i excel så ställ in att det är text i fältet istället för tal.[br][/quote][br][br]Problemet låg inte i excel, det var i excel han hade mycket nollor. Problemet låg i bokföringsprogrammet som han nu skaffat.
149
Jaha, läser man hela texten så står det ju där :D Men om någon undrar så vet ni ju hur det funkar nu då..
632
3
Sant sant, ett annat alternativ är att sätta en ' innan man skriver.[br][br]Det var dagens excellektion  ;)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.