Prenumerera Ekonomi
Bokföring för e-handel?Hej Jag jobbar med utveckling av webbshoppar och undrar vad ni har för råd kring leverantör av bokföringen? |
|||
Hur arbetar butikschef med redovisning?
Hej! |
|||
Ltd med Kommanditbolag istället för Filial...?Någon som vet hur komplementären beskattas i ett KB om komplementären i sin tur ägs av ett Ltd-bolag som är lokaliserat i utlandet/UK? Ltd-bolaget sin... |
|||
Hur bokföra försäljning av näringsfastighet?Jag undrar lite hur man ska bokföra försäljning av näringsfastighet, jag har alla konton jag ska bokföra på förutom vilket konto jag ska bokföra de pe... |
|||
VMB För handel med begagnat
Får myror i huvudet.... |
|||
Inköp av dator/belopp
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Betala svensk moms när man varit bosatt utomlandsJag har varit bosatt i USA i snart 9 månader. Jag har gjort lite ströjobb med Svenska kunder medan jag varit här och har köpt lite inventarier som jag... |
|||
Hur bokföra inköp av laptop och mobiltelefon
Hej! |
|||
Bokföring av liten enskild firma med dagskassa
Godmorgon. |
|||
Bokföring preliminärskatt, moms etc
Hej |
|||
Bokföring av medlemsavgift (och serviceavgift)
Hej |
|||
Vinst i HB
Hur skall man "lättast" räkna ut vinsten i ett HB månad för månad så att man inte tar ut för mycket i eget uttag? |
|||
Frågor om Företags start och VinstmarginalbeskattningSitter i startgroparna för att starta enskild firma, kommer dock inte ha någon verksamhet till en början,men skulle vilja förbereda så mycket jag kan,... |
|||
Skatteplanering - Företag utomlands, skatta enbart för lönen?
Jag vill sänka min skatt inom lagens ramar. |
|||
Bokföra luncher
Hur bokför man i ett handelsbolag om ägarna äter lunch varje dag, |
|||
Revers finansierings frågor
Behöver hjälp att reda ut några funderingar som rör skuldbred, finnansiering mm Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföring av valuta vinster/förluster med PayPal ?Har precis startat en enskild firma och funderar lite hur jag skall hantera bokföringen. Mina kunder är privatpersoner som betalar via PayPal, jag har... |
|||
Bokförd momsrapport / utbetalning av moms
Skulle gärna vilja veta om jag gjort rätt på dessa vertifikationer. Vi kan börja med en vertifikation där jag betalat med mitt privatkonto: |
|||
Bokföra gruppförsäkring
Hej, |
|||
Verifikation - bokföringsdatum eller transaktionsdatum?
När jag printar en verifikation(transaktionsdetaljer) från Swedbank så finns det med bokföringsdatum samt transaktionsdatum. |
|||