Prenumerera
Ekonomi
Bok kring svenska skattesystemet för företagare?Som titeln, någon som har ett tips på en bok/häfte kring det svenska skattesystemet? Har precis startat AB, drivit EF ett bra tag. Känner att man måst... |
|||
Nolla momskonton varje kvartal, är det så viktigt egentligen?
Hej |
|||
Vilket kontoplan ska jag välja?
Hejsan! |
|||
Missat att bokföra fakturor från tidigare månader..
Hej! |
|||
Starta e-handel / Tradera försäljning - enskild firma -
Hej, |
|||
Kronofogden och starta eget bidragjag undrar om man vill starta företag med starta eget bidrag hur kronofogden gör...får man söka starta eget bidrag om man sitter fast hos f... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur hitta rätt kontonummer för respektive tjänst/ (varor)
Vilket kontonummer? |
|||
Praktisk erfarenhet - från enskilld firma till AB
Hej, |
|||
Fakturor och kreditkort med personligt betalningsansvar
Hej |
|||
Vilket kontonummer ska jag använda?
Hej, är det någon som vet vilket konto jag kan bokföra besiktning av en släpkärra på. Kan jag använda 5690 Övriga kostnader för |
|||
Fritt eget kapital
Nu närmar sig årsbokslut för mitt AB. |
|||
Minus tecken i skattedeklarationenI september månad hade vi ingen försäljning när köparen är skatteskyldig, dvs. omvänd skatteskyldighet, men vi bara skickade en kredit faktura till en... |
|||
Man och hustru med varsin enskild firma, konstigheter?
Halloj! |
|||
Reseersättning för konsultOm jag har ett eget aktiebolag där jag hyr ut mig själv som konsult och har kontoret hemma (men arbetar sällan därifrån) - får jag då betala ut reseer... |
|||
Skattefråga lön
Jag har idag en anställning som ger mig ca 30 000 kr netto per månad. |
|||
Gratis/nedladdningsbart bokföringsprogram med API
Jag driver ett litet låtsasföretag med min traderaförsäljning. |
|||
Utforma egen kontoplan (efter BAS) ??
Hej! 🙂 |
|||
Hur bokför man statligt lönebidrag?
Vi har en anställd som började den 26 aug 2011 i form av nystartsjobb via arbetsförmedlingen, då får vi 62,84% av brutto lönen som lönebidrag. |
|||
Traktamente, milersättning enskild firma
Hej! |
|||
Redan bokförd verif går tillbaks!
Hej! |
|||