Prenumerera
Ekonomi
Hur bokföra försäljning av näringsfastighet?Jag undrar lite hur man ska bokföra försäljning av näringsfastighet, jag har alla konton jag ska bokföra på förutom vilket konto jag ska bokföra de pe... |
|||
VMB För handel med begagnat
Får myror i huvudet.... |
|||
Inköp av dator/belopp
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Betala svensk moms när man varit bosatt utomlandsJag har varit bosatt i USA i snart 9 månader. Jag har gjort lite ströjobb med Svenska kunder medan jag varit här och har köpt lite inventarier som jag... |
|||
Hur bokföra inköp av laptop och mobiltelefon
Hej! |
|||
Bokföring av liten enskild firma med dagskassa
Godmorgon. |
|||
Bokföring preliminärskatt, moms etc
Hej |
|||
Bokföring av medlemsavgift (och serviceavgift)
Hej |
|||
Vinst i HB
Hur skall man "lättast" räkna ut vinsten i ett HB månad för månad så att man inte tar ut för mycket i eget uttag? |
|||
Frågor om Företags start och VinstmarginalbeskattningSitter i startgroparna för att starta enskild firma, kommer dock inte ha någon verksamhet till en början,men skulle vilja förbereda så mycket jag kan,... |
|||
Skatteplanering - Företag utomlands, skatta enbart för lönen?
Jag vill sänka min skatt inom lagens ramar. |
|||
Bokföra luncher
Hur bokför man i ett handelsbolag om ägarna äter lunch varje dag, |
|||
Revers finansierings frågor
Behöver hjälp att reda ut några funderingar som rör skuldbred, finnansiering mm Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföring av valuta vinster/förluster med PayPal ?Har precis startat en enskild firma och funderar lite hur jag skall hantera bokföringen. Mina kunder är privatpersoner som betalar via PayPal, jag har... |
|||
Bokförd momsrapport / utbetalning av moms
Skulle gärna vilja veta om jag gjort rätt på dessa vertifikationer. Vi kan börja med en vertifikation där jag betalat med mitt privatkonto: |
|||
Bokföra gruppförsäkring
Hej, |
|||
Verifikation - bokföringsdatum eller transaktionsdatum?
När jag printar en verifikation(transaktionsdetaljer) från Swedbank så finns det med bokföringsdatum samt transaktionsdatum. |
|||
Bokföra på enklaste vis?
Hej! |
|||
Har köpt saker på företaget, hur gör jag?
Hej, |
|||
Import från Kina
Jag är otrolig sugen på att börja importera varor från Kina och har hittat massa som jag kan tänka mig att köpa via Alibaba. Kategori: Inköp |
|||