Prenumerera Ekonomi
Bokföra på enklaste vis?
Hej! |
|||
Har köpt saker på företaget, hur gör jag?
Hej, |
|||
Import från Kina
Jag är otrolig sugen på att börja importera varor från Kina och har hittat massa som jag kan tänka mig att köpa via Alibaba. Kategori: Inköp |
|||
Bokföring av aktiekapital - Datum?
Jag har en riktigt klurig verifikation. Att kontera den är inga problem men jag har problem med att välja rätt datum för den. |
|||
Kvitta kundfaktura mot leverantörsfaktura
Hej |
|||
Bokföra inköp av tjänst
Har utfört ett jobb och tog hjälp av en annan firma. |
|||
Bokföringsmässig skillnad från AB till EF?Har bokfört i mitt AB under många år, via Visma SPCS,, sitter och lusläser lite skillnader bokföringsmässigt,, verkar med vanan i hand *skratt* vara l... |
|||
Smartast att starta 1/1 2012?Hej, ny här..har drivit AB i 23 år, men nu gått vidare och kommer starta en verksamhet från hemmet som jag både filat och fuskat med lite vid sidan om... |
|||
Köp av AB (aktienköp)
Hej! |
|||
RäkenskapsårJag är i behov av att registrera ett AB nu så fort som möjligt för att kunna skriva lite avtal + lite annat. Men sedan kommer jag inte komma igång ver... |
|||
Bokföra moms enskild firma
Hej, |
|||
Hur bokför jag inköp av varor som jag ska hyra ut?
Jag ska starta upp en liten enskild firma som hyr ut kläder och undrar hur jag ska bokföra detta o vilka konton jag ska använda mig av? |
|||
hur bokföra överförd tjänstepension?
Hej, jag har ett relativt nystartat ab där jag sparar lite i en tjänstepensionsförsäkring som är nystartad av bolaget. |
|||
Bor i USA, verksam i Sverige - moms på inköp?Som rubriken antyder är jag bosatt i USA men har uppdrag i Sverige i min enskilda firma. Hur bokför jag inköp av t.ex. förbrukningsmaterial och invent... |
|||
Skuld till utländsk leverantör
Snabba råd eftersökes. Kategori: Inköp |
|||
Har ett aktiebolag, ska starta enskild firma.
Hej! |
|||
Gratis tips om bokföring, bokslut och redovisningHär har vi samlat en rad länkar till tips, böcker och andra artiklar som underlättar vid löpande bokföring, årsbokslut, skatter, moms och annat sånt s... |
|||
Hur bokföra debiterad preliminärskatt?
Hur ska jag bokföra debiterad preliminärskatt i ett aktiebolag? Kan man göra så här: |
|||
Får kassan vara minus i bokföringen under året?
Hej, |
|||
Hitta lokala tillverkare av en produkt..
Hejsan! Kategori: Inköp |
|||