Prenumerera Ekonomi
Korrigera felaktig insättning i bokföringen?
Hej. |
|||
Bokföra försäljning på Clickbank etc.
Hejsan, |
|||
Billeasing, vad är korrekt?
Hej, |
|||
När måste Proforma invoice bokföras?
Hej. |
|||
Köpa in solfilm från USA, säljer som företag i sverige
Hej! Kategori: Inköp |
|||
starta AB -brutet räkenskapsår - när kan utdelning utbetalas?
Tänkte starta AB nu innan årsskiftet och börja som konsult under nästa år. Har kollat en del men vill kolla några saker med er |
|||
Bokföring av inköp delvis betalat med privat tillgodokvitto?
Hej! |
|||
Hjälp med övergripande tolkning av AB´s ekonomi inför ev köpÄr nyfiken på att ev köpa ett AB som nu finns till salu, har hittat siffror för en första tolkning av det ekonomiska innan jag verkligen synar det i s... |
|||
Handelsbolag vs Enskild firma
Jag håller på att starta ett bolag på hobbynivå men vet inte riktigt vilken bolagsform jag ska välja |
|||
Lunch i samband med utbildning?Jag säljer kurser där lunch ingår i priset. Lunch bokar jag på en restaurang. Hur bokförs detta? Kto 4600? eller är det representation kto 6071/6072?<... |
|||
Hur bokför jag affiliateinkomster?Jag ska precis startat en EF och ska syssla med affiliatemarknadsföring. Jag får alltså provision för de besökare som går via min sida till en annan s... |
|||
Anställning vs. firma?Jag kommer få ett jobb som innebär att jag som anställd får 1500 kr i månaden, brutto. Ca 1000 netto. Alternativet är att jag tar jobbet genom min ens... |
|||
Sökes: Leverantör/tillverkare av tröjor/sweatshirts med tryck?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Köpa in mindre kvantitet av färgglada strumpor- (UF-Företag)Som rubriken antyder är vi på jakt efter en leverantör av färgglada strumpor. Vi är ett UF-företag. Dvs. vi deltar i organisationen Ung företagssamhet... Kategori: Inköp |
|||
Kommunalskatt vid flytt
Hej, |
|||
Fakturering och höjda egenavgifter vid årsskiftet
Hej, |
|||
Ang. moms och Schweiz
Tjo, är i full gång med att starta upp ett företag och det verkar som att jag kommer köpa in varor ifrån ett företag registrerat i schweiz. |
|||
Hur korrigerar jag minus i kassan för enskild firma?
Hej |
|||
Bok kring svenska skattesystemet för företagare?Som titeln, någon som har ett tips på en bok/häfte kring det svenska skattesystemet? Har precis startat AB, drivit EF ett bra tag. Känner att man måst... |
|||
Nolla momskonton varje kvartal, är det så viktigt egentligen?
Hej |
|||