Kontaktlösa betalningar, mobila betalningslösningar och realtidsbetalningar är i dag en självklar del av kundupplevelsen. Dagens konsumenter förväntar sig snabbhet, säkerhet och flexibilitet – och de lägger sina pengar där upplevelsen är smidigast.
”Stärk er relevans och bygg lojalitet”
Framtidens konsumenter kommer i allt större utsträckning välja butiker och e-handlare som erbjuder moderna betalningslösningar. Butikerna vill idag skapa en helhetsupplevelse där betalningen blir en naturlig och friktionsfri del av kundresan.
Att inte anpassa sig efter kundernas behov kan bli kostsamt på flera sätt. Nets – en ledande aktör inom betalbranschen –ligger i framkant när det gäller att möta marknadens behov.
” Varje köp som går till en konkurrent innebär inte bara förlorade intäkter, utan också en missad möjlighet att samla in värdefulla kunddata. Med moderna betallösningar kan butiken i stället stärka sin relevans, bygga lojalitet och skapa långsiktiga konkurrensfördelar”, säger Louise Richardson.
Få djupa insikter direkt i betalterminalen
Ett exempel på innovativ teknik som kommer att gynna butiksägare är Nets nya betalterminaler som samlar in värdefulla data, vilken som kan användas för att optimera affären utifrån kundernas köpbeteenden.
För i en värld där datadrivna insikter är nyckeln till framgång, kan handlare som erbjuder moderna betallösningar få fördelar som:
- Kunddata som ger insikter: Betalningssystem som Nets erbjuder handlaren en ovärderlig källa till information – vilka produkter säljer bäst, när kunderna handlar mest och hur lojaliteten kan stärkas. Utan detta riskerar företag att fatta beslut baserade på gissningar i stället för fakta.
- Optimering av verksamheten: Data från betalningar genererar kundinsikter och hjälper till att effektivisera verksamheten, från lagerhantering till personalplanering.
- Kundlojalitet och konvertering: Konsumenter är lojala mot enkelhet. De handlar där det är bekvämt – och går vidare om betalningsprocessen känns föråldrad eller krånglig.
Handlare som inte drar fördel av utvecklingen riskerar att tappa kunder och hamna efter i förmågan att förstå och möta marknadens behov. I en tid där data är en strategisk tillgång är betalningslösningar mer än en transaktionsfunktion – de är grunden för långsiktig konkurrenskraft.
Så här kan Nets hjälpa er att ligga steget före:
1. Smarta betalningslösningar: Nets plattform samlar och analyserar betalningsdata som ger handlare en djupare förståelse för sina kunders beteende.
2. Sömlös och säker upplevelse: Med AI-baserad säkerhet och kryptering erbjuder Nets en trygg betalningsmiljö som bygger förtroende hos konsumenterna.
3. Skräddarsydda lösningar: Oavsett om det gäller en e-handelsplattform, detaljhandel eller en abonnemangstjänst erbjuder Nets betalningslösningar som är anpassade för verksamhetens unika behov.
”Betallösningar handlar idag inte bara om att ta emot pengar – de är en strategisk del av kundupplevelsen. Genom att erbjuda anpassade och tekniskt avancerade betallösningar hjälper vi våra kunder att vara konkurrenskraftiga och relevanta”, avslutar Louise Richardson.