egna utlägg innan företagets start

0
Hej, Jag har precis fått min fa-skattsedel och har fått reda på att de inköp som jag gjort till mitt företag kan tas upp som egna utlägg, har fått en liten mall där jag ska fylla i personuppgifter och sen rada upp varje kvitto ange brutto och nettobelopp samt avdragsgillt momsbelopp, en "räkning för personligt utlägg" som jag sedan när jag har fått in pengar i företaget kan betala tillbaka till mig själv.

Nu har jag en mkt liten verksamhet som jag helst hade velat driva som hobby men skatteverket sa nej då det handlade om en tjänst ( fotar på uppdrag) så jag är momsbefriad och då är det förstås enbart bruttobelopp jag ska ange gissar jag.

MEN min fråga är HUR hanterar jag detta i bokföringsprogrammet, jag har precis skaffat ett provapå konto i visma och fattar än så länge inte speciellt mycket. Hur ska jag hantera mina 20 digitala kvitton och mallen som heter Personligt utlägg. Hur för jag in detta i bokföringsprogrammet? Det enda jag lyckats hitta är att datumet det ska föras in på är datumet för min registrering av företaget.

yepp så illa är det med kunskaperna än så länge, mitt enda försvar är att företaget knappt är 14 dagar än.

Mvh
Turid
Turid

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.