Senaste inläggen
När produkter ej levereras trots betalning
Hej, |
|||
Vilken företagsförsäkring bör jag välja?
Hej! |
|||
HJÄLP! Brainstorming till inredningsföretagsnamn
Hejsan! Kategori: Feedback |
|||
Mer egen tid - kurs för folk som värderar sin tid
Hej! Kategori: Feedback |
|||
KANELBULLE! Feedback please:)
Vad tycker du? Var specifik i din feedback tack: Kategori: Feedback |
|||
Varning företagsköp Diteccenter Mr Robinson Viared Borås
Vill varna er som ev tänkt att köpa denna verksamhet. Ägaren Claes Johansson är ej seriös. Kategori: Feedback |
|||
KostnadsreduceringskonsultStarta en konsultfirma som har fokus på att få ner kostnader i företag. Samarbeta med olika leverantörer och förhandla åt kunden. Börja med en genomgång i företaget för att se vad kostnaderna ligger. De flesta har säkert dålig koll och kan direkt spara många tusenlappar. Ta en % eller timarvode. Kategori: Gratis affärsidéer |
|||
FestfixareUtan att bli den nya Bindefeldt så finns här säkert mycket att göra i storstäderna. Som professionell festfixare kan du skapa speciella teman, bjuda in gäster, ta in spännande artister. Passar t ex perfekt till kalas där celebranten fyller jämt. Kategori: Gratis affärsidéer |
|||
Investerare sökes
Hej Kategori: Affärsplanen |
|||
Uttagsbeskattning på eget nyttjande
Hej |
|||
Periodisera inkomster under året
Jag har ett konsultuppdrag där jag inte fakturerar månadsvis. Det gör att mina månadsvisa resultatrapporter blir lite missvisande. Vad kan jag göra för att rätta till det? |
|||
Dagsavslut & bokföring
Hej! Jag är lite förvirrad över hur jag ska göra med bokföringen av försäljningen.. Eller snarare när.. |
|||
Försäljning av inventarie. (Sista minuten-fråga.)
Hej, jag har googlat efter svar på min fråga men hittar inte exempel som är tillräckligt precisa. |
|||
Panik! Missat inkomma med NE-blankett... vad göra?
Hej! |
|||
Bokföra inköp av kaffe
Hur bokför man inköpa av kaffe i enskild firma? |
|||
Bokföring förskott
Tjena, |
|||
Bokföra uttag från kapitalförsäkring
Är det någon på detta forum som vet hur man bokför uttag från en kapitalförsäkring som ökat i värde? Skall jag i första hand bokföra en intäkt eller i första hand minska bokfört värde? |
|||
Balanserad vinst/förlust och Eget kapital ?
Jag gjorde mitt första årsbokslut detta årsskiftet, och känner att jag kan ha missat något. |
|||
Inventarier - Avskrivningsunderlag
Hej. |
|||
Släpar med momsen och skatten en månad
Hejsan har en fråga hur jag löser ett problem. Är relativt nystartad ca 4 år och betalar moms och skatt varje månad. |
|||