Senaste inläggen

Investerare sökes

Hej

Vi är två killar som går i starta eget-tankar men har ännu ingen kunskap eller erfarenhet kring detta. Vi vill dock lära oss allt som krävs och vill satsa på något som vi kan växa med.

Min idé är att starta enskild firma för återförsäljning. Jag vill sälja verktygsmaskiner och verktygstillbehör från etablerade till...

Kategori: Affärsplanen

HJÄLP! Brainstorming till inredningsföretagsnamn

Hejsan!

Jag har startat ett företag som initialt kommer att syssla med hantverk inom inredning och möbler. Målgruppen är främst kvinnor 25-40år i städer, inredningsintresserade självklart.

Jag har suttit och försökt klura på namn men har kört helt fast.

Vad jag vill att företaget ska förmedla är enkelhet...

Kategori: Feedback

Mer egen tid - kurs för folk som värderar sin tid

Hej!

Testade för en hel del år sedan att i mina föreläsningar kring konflikthantering nischa in mig på hantering av besvärliga kunder. Det blev väldigt lyckat. Mitt huvudämne är dock personlig effektivitet/utveckling, där jag jobbat med grupper som har kommit från olika typer av befattningar i näringslivet. Tänker nu prova att nischa...

Kategori: Feedback

KANELBULLE! Feedback please:)

Vad tycker du? Var specifik i din feedback tack:

www.kophemsida.com

R

Kategori: Feedback

Varning företagsköp Diteccenter Mr Robinson Viared Borås

Vill varna er som ev tänkt att köpa denna verksamhet. Ägaren Claes Johansson är ej seriös.
Jag var spekulant på denna verksamhet och erlade handpenning men fick först efter det veta att inget avtal fanns mellan Mr robinson och företagets största kund som Claes tidigare påstått.
Endast ett hyresavtal fanns. Claes ville sköta affären sj...

Kategori: Feedback

Kostnadsreduceringskonsult

Starta en konsultfirma som har fokus på att få ner kostnader i företag. Samarbeta med olika leverantörer och förhandla åt kunden. Börja med en genomgång i företaget för att se vad kostnaderna ligger. De flesta har säkert dålig koll och kan direkt spara många tusenlappar. Ta en % eller timarvode.

Kategori: Gratis affärsidéer

Festfixare

Utan att bli den nya Bindefeldt så finns här säkert mycket att göra i storstäderna. Som professionell festfixare kan du skapa speciella teman, bjuda in gäster, ta in spännande artister. Passar t ex perfekt till kalas där celebranten fyller jämt.

Kategori: Gratis affärsidéer