Senaste inläggen

Uppdatering av.....

Nu har även Lars Arenander lyckats med att komma upp i fler än tusen inlägg :winner
Nu ser det märkligt ut med "Mojo was here first"
Mitt förslag är att vi ändra till: "ivrig postare" eller liknande :mrgreen:

Kategori: Om Företagande.se

SV: Underskott i firman - Överskott på konto

Hur mycket pengar du har i företaget spelar ingen roll för vinsten, eller förlustens skull. Du skattar bara för resultatet och inte för likviditeten.

Självklart måste du bokföra när du tar ut pengar ur företaget.
K 19XX Bankkonto
D 2013 Eget Uttag

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Söker en samarbetspartner/delägare till kändissajt

Hej!

Jag söker en driftig och målmedveten samarbetspartner som har ett genuint intresse för dagens sociala medier (ex. Facebook).

Jag vill starta och driva en nyhetssajt med inriktning på kändisar, bloggkändisar och mode (se ex. http://www.posh24.se/).
Och till denna nyhetssajt ska även ett exklusivt bloggnätverk ingå (se ex...

Kategori: Söker/eftersöker

Söker sammarbetspartner.

Har byggt upp lite kapital och funderar på sadla om och starta eget.
Har funderat på investera i en Lodge/BB/motel/restaurang etc för att sedan driva den, ev.utomlands.
Har du kompetens inom relaterat område och intresserad av något liknande?

Kan eventuellt vara intresserad gå in som investerare/delägare i andra intressanta projekt med...

Nora Systems AB söker en Dansktalande Customer Developer till S

nora systems AB
nora systems är en världsledande producent av gummigolv och golvbeläggningssystem. Med mer än 1,100 anställda över hela världen utvecklar, tillverkar och marknadsför högkvalitativa golvsystem under nora ® varumärke. Företagets mål är att med gedigen tysk produktkvalitet och innovationsförmåga stödja arkitekter, planerare, byg...

Tyskt telemarketingföretag på den svenska marknaden

Hej,

jag har startar ett telemarketingföretag i Tyskland där jag är bosatt. Dock ingår det i min plan att också jobba med Sverige mot Sverige. Jag skulle behöva tips på hur jag snabbast kommer igång, var hittar jag kunderna? ..

På vår hemsida finns all information, men på tyska. Vet inte om jag får posta länk här inne...

Kategori: Allmänt

Bitcoin - framtidens sätt att betala

Jag tänkte passa på och starta en tråd om bitcoins som vi kan använda för diskutera alla issues kring hur man tar emot betalningar och liknande med denna nya valuta.

Bitcoins är en otroligt innovativt sätt att handla som är helt dicentraliserad - dvs ingen enskild enhet styr valutan. Systemet är hyfsat säker och omsätter i dagsläget...

Erbjuder kompetens inom sälj/marknadsföring utan lön

Har 8 års erfarenhet av B2B försäljning samt en 2 årig utbildning inom försäljning och marknadsföring och jag är villig att arbeta gratis.

Jag letar efter intresanta små nystartade företag/projekt där jag kan bidra med min kompetens.
Jag begär inte och kan inte ta emot någon lön utan eventuella ersättning får i så fall diskute...

Screentryck/Klädtryck

Hej!

Jag har ett par frågor. Det är så att jag tänkt starta ett eget klädmärke där jag kommer att köpa in plagg och trycka på. Jag har varit i kontakt med olika tryckerier och fått olika prisförslag. Jag hade tänkt trycka i mindre upplagor per tryck. Min fråga är därför, är det billigare att själv köpa in en tryckmaskin och lära sig...

Tips på mässor

Hej!

Jag har designat en kollektion shorts som jag syr upp i Kina. Jag söker mässor att besöka där jag kan presentera kollektionen och varumärket. Några tips ni har? Skriv gärna namn och datum för mässan. Tack på förhand!

Sebastian

It/app-programmerare/designer sökes för sammarbete.

Söker ett proffs som kan programmera boknings-system och mobil-applikationer.

skicka email till abpost10@gmail.com

mvh

Frilansande programerare eller web utv. byrå sökes

Jag söker offerter för en hemside lösning enligt nedan 🙂  :

hemsidan är i grunden en sök sajt för artiklar som användarna själv lägger in. tänk wiki men med avsevärt bättre möjlighet att hitta och sortera artiklarna.

För att ta OOP exemplet så vill jag att användaren (surfaren) ska kunna.
-skapa användare åt sig själv (mailverifik...

Fixa hemsida

Ide:

Skapa en slagkraftig sida för restauranger och cafeer att synas på.
Vi ska inte länka till kundens egna hemsidor, utan på plats dokumentera och ta egna bilder för webb.

Grogrund kommer vara mycket gratis arbete som förhoppningsvis ger utdelning längre fram.

Våran kund kontakt skall vara det v...

Telemarketing - Telefonilösningar

Tjena.
Vi håller på att starta upp ett kontor och behöver en IT-lösning i form av ip-telefoni/fast med flera olika linjer ut.

Vi kommer att behöva cirka 8-10 linjer ut och undrar vilket företag som är mest förmånligt? Vad använder ni själva idag? Hur mycket kostar det? Vi kommer att ringa både lokalsamtal samt mobiler men dock...

webbyrå söker partner

Webbyrå söker webbdesigner. Du ska arbetat med webbdesign ett par år.Fördel om du själv har F-skatt sedel
Skriv ngra rader förutsättningslöst till ; swedenmarket@gmail.com

Formsprutning av plast detaljer

Jag sysslar med formsprutning. Jag har tänkt starta eget. Jag söker någon/några att samarbeta inom detta. Verktygsmakare, produktutvecklare, uppfinnare m.fl.

Söker ett callcenter för en lättsåld/populär produkt

Med flera års erfarenhet inom telemarketing, vet vi att vi erbjuder en lättsåld tjänst/produkt, som lär öka i värde i takt med bluffakturornas utbredning, vilket i sin tur är ett resultat av nätförsäljningens explosiva tillväxt.
Vi som startade företagarhjälpen har tidigare arbetat med liknande tjänster. Vi kan med all säkerhet säga att säl...

Unicell (UNI_BAS): Söker någons säkerhetskopia

Hej

Efter en hårddisk krasch försvann min senaste säkerhetskopia på bokföringen. Jag har endast kvar en gammal säkerhetskopia innehållande fel, samt själva programmet.

Jag söker efter en tom säkerhetskopia, alternativt en som inte innehåller någon fakturaverifikation och/eller ändringar.

Jag betalar. Hör...

Redovisningsbyrå

Hej!

Är redovisningsekonom och har en redovisningsbyrå i Stockholm.
Jag använder VISMA i mitt företag.

Vill du starta ditt eget eller driver du redan och upplever problem med din bokförare eller trött på att sitta vid datorn, tveka inte kontakta mig.

Mina huvudtjänster är;

-Löpand...

Säljuppdrag 50% avkastning

Vi söker ett sälj team/call center som är drivna att ta an vårt
projekt.

Med vänliga hälsningar Nyckelhålsmärkt.se