Senaste inläggen
Dropshipping från kina - Moms
Jag har lite funderingar på hur drop shipping från Kina går till. |
|||
bokföringsorder
Hej, jag skulle behöva lite hjälp. Jag ska upprätta en bokföringsorder utifrån dessa uppgiter: |
|||
Driva företag, moms skatt egenavgifter mm.
Hej. |
|||
Positiv räntefördelning, villkor?
Hej, jag har kört Visma Enskild Firma några år och jag har missat fältet för positiv räntefördelning och ser nu att jag ansamlat mig ca 160kkr där efter några år. Vad jag förstått kan man nyttja denna summa för att minska ner sin skatt. Det hade jag behövt för inkomståret 2011. |
|||
Periodisera inkomster under året
Jag har ett konsultuppdrag där jag inte fakturerar månadsvis. Det gör att mina månadsvisa resultatrapporter blir lite missvisande. Vad kan jag göra för att rätta till det? |
|||
Bokfört resultat diffar 1 krona mot förenkl. bokslut online
Har gjort eget bokslut ett par år nu men detta var nytt... |
|||
RestaurangMåste man bokföra inköp av sprit, vin, öl på separata konton eller kan man ta det på 4010? |
|||
Momsrapport: Glömt bokföra bort lite ingående moms
Har missat att boka bort 64,80 kr av ingående moms på okt-dec momsrapport 2011 pga en faktura som var tvungen att bli bokförd den perioden, men som betalades 2012. |
|||
Nybygge - hur bokföra alla enskilda kvittonHej, mitt företag håller på att bygga ett hus och jag undrar hur jag ska bokföra alla enskilda kvitton. Det är allt från markarbete, inhyrning av personal och småsaker som verktyg, handskar, tape osv. Kan jag sätta allt på ett tillgångskonto för nybyggnation eller blir vissa saker tex förbrukningsmaterial? Jag tänker att det kanske finns en tapebit... |
|||
Skoj med Momsbilagan ...
Egen firma - Bokslut - Momsbilagan - Rutorna 35 och 36 (Försäljning som är undantagen från moms). |
|||
Bokföra förskott varuinköp från EU
Hej! |
|||
Ny på bokföring
Hej! |
|||
Borde jag jobba hos en sån redovisningsbyrå?Jag är utbildad inom redovisning och revision. Jag har mycket erfarenhet inom branschen men inte här i Sverige utan i mitt hemland. Jag har dock praktiserat på en redovisningsbyrå här i Sverige i några månader och har chans att bli anställda. Min brors tjej tycker att det är bra att ha fot i arbetsmarknad men jag inte känner bra på grund att jag hi... |
|||
Nora Systems AB söker en Dansktalande Customer Developer till S
nora systems AB Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bitcoin - framtidens sätt att betala
Jag tänkte passa på och starta en tråd om bitcoins som vi kan använda för diskutera alla issues kring hur man tar emot betalningar och liknande med denna nya valuta. Kategori: Allmänt |
|||
Erbjuder kompetens inom sälj/marknadsföring utan lön
Har 8 års erfarenhet av B2B försäljning samt en 2 årig utbildning inom försäljning och marknadsföring och jag är villig att arbeta gratis. Kategori: Allmänt |
|||
Screentryck/Klädtryck
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Söker en samarbetspartner/delägare till kändissajt
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Söker sammarbetspartner.
Har byggt upp lite kapital och funderar på sadla om och starta eget. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Sy upp shorts i Indien/Kina
Hej alla företagare! Kategori: Företagande över gränserna |
|||