Senaste inläggen

Tidningar och webbplatser för företagare?

Hej,



Ska inom kort lansera en ny produkt och skulle behöva lite tips om tidningar och webbplatser som småföretagare ofta läser/besöker.



Henrik

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

skatta eget utag...

hej



[size=18px]hadde en diskution med en vän undrar kan man göra ett eget utag utan att behöva skatt för det? har satt in 20000 på konta 2018.[/size]

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Entreprenörsskap - företagande och utveckling

Bra tips!

Till dig som vill lära dig mer om entreprenörsskap - företagande och utveckling, eller kanske lära andra?



www.foretagande.NU

Kategori: Allmänt

Skattenyheter 8/05

http://www.skatteverket.se/rsv_nytt/05/skattenyheter200508.html

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Leverantösskulder - Verifikationer

Hej.



När bokför en faktura under Leverantösskulder, var ska man sätt fakturan som en verifikation, under ankomstdatum, eller utbetalningsdatum?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Ville passa på och tipsa om en tjänst som jag anlitat

Har anlitat lite olika reklambyråer de senaste åren. Gillar proffsiga byråer och som vet vad de sysslar med. Har använt byråer på fina gatan och även mindre byråer med bra rykte.



Hade ett nytt projekt som drog igång i februari. Satt i höstas och funderade på reklambyrå val. Jag fick tips om ett nytt koncept. Det går ut på att d...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Sänk skatten för småföretag

Sverige måste få fler företagare. Först då kan jobben värnas. Nu är skatteuttaget på de mindre och medelstora företagen så högt att dessa skatter inte uppfattas som legitima. Det är därför nödvändigt att skatteuttaget sänks.



Det konstaterar Svenskt Näringsliv i ett remissvar till förslaget om ändrade skatteregler för företag...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Godkända Inbrottslarm för företagare och privatpersoner

Vi säljer för närvarande våra baspaket till ytterst konkurrenskraftiga priser.

Vi säljer våra system, så när du har betalat väljer du själv om du vill att vi utför service på systemet åt dig.



Vårt baspaket består av:



1 Centralenhet

1 Knappsats

1 Siren

1 Magnetkontakt<...

Kategori: Off Topic

TEMO: Småföretagen viktigast för att minska arbetslösheten

Enligt en färsk Temo-undersökning, genomförd på uppdrag av Svenskt Näringsliv anser 8 av 10 av den tillfrågade allmänheten att bättre förutsättningar för småföretagen är viktigast för att minska arbetslösheten.



Den offentliga debatten kring den svenska arbetslöshetsproblematiken handlar mycket om att mer pengar till Arbetsma...

Kategori: Allmänt

Skattenyheter 7/05

http://www.skatteverket.se/rsv_nytt/05/skattenyheter200507.html

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Skatteverkets handläggningstid

Har nyligen skickat in en ansökan om FA-skatt. Någon som har koll på hur lång tid det vanligtvis brukar ta för Skatteverket att bli klara med en ansökan?

Kategori: Allmänt

Fråga om momsregistrering

Har ett företag som varit registrerat närmare 2 år. Första året hade vi ingen verksamhet så momsregistreringen drogs in. Nu har vi dock kommit igång på allvar, blivit momsregistrerade och fakturerat ett antal kunder.



Nu till mitt bekymmer: Under perioden vi inte var momsregistrerade gjordes ett antal inköp till företaget. Kan v...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Importera vara?

Sett att det finns massa tillverkade av falksa gucci och dior skor t ex. Borde inte de vara olagliga att importera, hur kommer det sig att de kan exportera de där? Borde inte svenska tullen ta fast det liksom?



se här på ett par t ex: http://www.made-in-china.com/showimages/111/500000405/0/Gucci_Shoes.jpg

Kategori: Företagande över gränserna

Skattenyheter 6/05

http://www.skatteverket.se/rsv_nytt/05/skattenyheter200506.html

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Nytt år

Hur ska jag göra med mitt ingående balans på det nya året. Skall jag flytta runt pengarna på kontona eller nåt? Dert blev ingen bra fråga men någon kanske förstår??

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Åsa Sundeman - Bokförings- och redovisningsexpert!

Hej! Åsa Sundeman(Nick=asaasaasa) som är medlem här på forumet är mycket duktig på bokföring- och redovisningsfrågor. Åsa har lovat att ställa upp som lite av en expert här på forumet inom dessa ämnen. Så ställ gärna frågor i detta forum så kommer hon med största sannolikhet att kunna hjälpa till. Gå gärna in och kika på hennes hemsida http://www.s...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Åsa Sundeman - Bokförings- och redovisningsexpert!

Hej! Åsa Sundeman(Nick=asaasaasa) som är medlem här på forumet är mycket duktig på bokföring- och redovisningsfrågor. Åsa har lovat att ställa upp som lite av en expert här på forumet inom dessa ämnen. Så ställ gärna frågor i forumet Bokföring, Skatter, Ekonomi m.m så kommer hon med största sannolikhet att kunna hjälpa till. Gå gärna in och kika på...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Kvinnligt nyföretagande står och stampar

Nyföretagandet bland kvinnor är nere på en sanslöst låg nivå. Eller vad sägs om en ökning på 0.4 promille? Resultaten presenteras i Svenskt Näringslivs nya rapport ”Kvinnor sällsynta som företagare”.



De som hoppats på upplyftande läsning när Svenskt Näringsliv för fjärde gången kartlägger hur det står till med nyföretagandet...

Kategori: Allmänt

Bokföra redovisat resultat

Hej,



Skall städa upp och avsluta 2004 men är lite ringrostig..

Eftersom detta handelsbolag är i uppstarten så är det ett negativt reultat och inköp har gjorts med eget kapital (kredit på 2018).

Hur skall jag bokföra årets resultat(negativt), vilka konton skall jag använda? Kör med BAS2003.


<...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Handla med Kina

Kina är ju en mycket intressant marknad att handla med. Har mycket bra priser på massproducerade varor.
Men det verkar vara svårt att handla med dom. Kräver ofta att man köper stora kvantiteter. Svarar inte gärna på mail. År det någon som har erfarenheter av handle med Kina.

Admin har lagt till extra länkar till relevanta artiklar då t...

Kategori: Företagande över gränserna