Import av mp3 spelare m.m

andersb
Är det någon idé att försöka sälja sådant? Finns väl redan så många som gör det eller! Och priserna är ganska pressade. Vad anser ni?
50
Det vi ser i vår butik är att marginalerna blir ganska låga om man vill kriga med priset. Volymer är ett måste om man vill tjäna några pengar på det.
72
1
Jag tror marginalerna på all elektronik i Sverige är låga. Jag är förvånad att så många som har webshoppar sysslar med försäljning av elektronik och datordelar. Försök istället att hitta produkter där marginalerna är högre. Själv säljer jag båttillbehör och där är marginalerna höga. [br]Sen tror jag man skall undvika att försöka konkurera allt för mycket med priset. Försök hellre med ett unikt sortiment eller extra bra service. Det brukar ge bättre resultat för lönsamheten.
50
Jag håller fullkommligt med dig Flotec. Ett unikt sortiment med bra service etc är oerhört viktigt om man vill slippa kriga om priset. Men på vissa varor måste man gå ner i marginal för att få ut dem. Det skapar ett visst spring i butiken om man har rätt produkter till bra priser. Men som sagt då behöver man ha volym eller andra rpodukter som hjälper till att höja marginalerna. [br] [br]Tillbehör brukar det vara betydligt bättre marginaler på. En ide är ju att vara billiga på MP3 spelare men ha bra marginaler på hörlurar väskor etc.
53
tror inte att du ska satsa på mp3spelare iallafall..den marknaden har de senaste åren blivit väldigt stor och de finns nu så många modeller på den svenska marknaden att de skulle nog bli väldigt svårt att slå sig in på

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.