Senaste inläggen
PeriodiseringsfondHej, jag har en fråga. Jag ska starta en enskild firma nu i dagarna och har ett problem, mitt yrke är ett säsongsmässigt yrke så jag kan inte göra något under vinterhalvåret. Det medför att jag inte kommer ha några intäkter under vintern som kommer, och då tänkte jag sätta undan lite pengar i en periodiseringsfond så jag får över mer pengar, alltså... |
|||
Min arbetsplats egna kunder vill att jag börjar konsulta dom
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Hur bokföra inköp med egna pengar
Ännu har jag inget kort registrerat på firman (handelsbolag) ej heller någon kassa. Jag har enbart mitt fina lilla bankkonto. |
|||
Överföring mellan bankkonton
Hej |
|||
Fler bokföringsfrågor!
Hallå igen. Nu har jag en masssa nya intressanta frågor! Jag hoppas att någon kan ta sig tid och hjälpa. |
|||
Fråga ang ""köp"" av tjänst
Hej vänner! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Överbetalning.. Hur göra?Jo, det är så att en kund "avrundat uppåt" (trodde aldrig att jag skulle bli missnöjd när jag fick mer pengar än jag begärt, men ack så fel jag hade!) och jag vet inte riktigt hur jag skall bokföra detta. Då det var en traderavinst kan jag inte "bara" lägga på summan på fakturan, ser ju lite galet ut (kan ju inte överdebitera en auktion i efterhand... |
|||
LagarTänkte fråga om någon av er vet hur stora chanserna är att man kan få en lag ändrad vid en import av en vara. Nu vet jag att detta är mycket svårt att svara på men vad tror ni? Denna varan är tillåten i en del andra länder. Nu pratar jag inte om något som är farligt för sveriges befolkning utan antar att den kan missbrukas om fel person bestämmer s... |
|||
Avdrag för arbetsplats i hemmet
Hej, |
|||
Avtalsmall för försäljning i kommission
Hej, |
|||
hemsida om böcker
Kika gärna och åsikter tas tacksamt emot! Kategori: Feedback |
|||
Hur hanteras införselmoms
Hej, jag importerar varor från land utanför EU och normalt sett skall allt fungera paketet förtullas och införselmoms läggs på. |
|||
Rabatter och tillfälliga prissänkningar
Hej, jag undrar vilka konton jag skall använda, och hur dessa används för att bokföra försäljning av varor med rabatter. |
|||
Jobbsök. Få in "företagandet" i CV på snyggt sätt.
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Bokföringsavgiften!
Hej, |
|||
Hur bokföra egna utlägg för ex. tågbiljetter
Hej alla! |
|||
Kompanjon tömt bolaget på alla pengar
Hej! |
|||
Betalningsvillkor
Hej. |
|||
Göra en flm
Jag har alltid varit intresserad av att redigera filmer, och har hållt på med det sedan fem, sex år tillbaka. Och för några dagar sedan knäckte jag och en vän ideén att göra en svensk wakeboardfilm. Kategori: Affärsidéer |
|||
Betala reseesättning till privatperson
Hej! |
|||