Senaste inläggen

Underskott?

Jag fick ett samtal om att jag har redovisat underskott på min deklaration. Därmed saknades det en blankett där jag ska redovisa detta. Är det ett måste att ha bokföringen för det här?

Jag har ingen som helst aning om hur jag ska gå tillväga. Någon som vet?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Service Business

Hi!

I have a business idea, that's coming from Canada where iam from.

And I want to find a company to buy my business concept.

My business idea, is offered to the public on a rental basis providing a

service to the people.

This is a multi million dollar operation in Canada, U...

Kategori: Söker/eftersöker

Hyresgaranti

När jag hyrde min lokal var jag tvungen att ha en hyresgaranti från banken. Kostnaden för uppsättandet av denna garanti var drygt 3000 kr. Är det en privat kostnad eller ftg. kostnad? I så fall, villket konto?

/Peppe

Kreditfaktura

Hur bokför man en kreditfaktura i dubbel bokföring?

Vilse med allt nytt, Tacksam för svar!

Betalat privat

Jag har ej hunnit skaffa något firmakort (enskild) ännu, har handlat kontorsgrejer, pärmar mm till firman hur bokför jag det?? Vilse i alla uttryck!!

privat mobil

nystartad enskild firma använder privatmobil hur bokför jag det? ca70% privat och 30% i firman?

Page Rank/Optimering

Hej,

Jag håller på att lära mig hur det funkar med Page Rank och optimering av hemsidor. Det är ju en jäkla djungel... :cry:

Några frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med:

1. Hur värdefulla är utlänkar? Hur mycket påverkar utlänkar Page sidans Rank? Blir det bättre om ma...

Kategori: E-handel

Söker Erfarna Affiliates med Egna Nyhetsbrev!

Hej

Saken är den att vi har en stor svensk Joint Venture (produktlansering med hjälp av flera samarbetspartners) som kommer gå av stapeln i mitten av september som jag ville att du skulle veta om.

Både du och jag är ju ägare utav emaillistor (via våra nyhetsbrev) och som du vet…så är det inte...

Bokförare sökes till nystartat E-handelsbolag

Hej! Jag och min vän Sofia söker en bokförare som för en rimlig kostnad kan sköta bokföringen till vårt nystartade Handelsbolag med fokusering på försäljning via nätet.

Maila oss vid intresse; lund_ek@hotmail.com

Ha det så bra!🙂

Vänligen

Niclas

Avdrag för redovisningböcker?

Ska gå en högskolekurs nu som heter Företagsekonomi, och där behövs några böcker. Denna kurs ska jag gå för att kunna klara av bokföringen i företaget.

Kan man dra dessa böcker på företaget tros? (Företagets område är Webbutveckling)

Betala för marknadsföring till privatperson från företag

Vilket är det bästa = billigaste sättet enligt er att betala ut ersättning för annonsering på en hemsida till en privatperson från en enskild firma med 0 anställda och f-skatt?

Jag har frågat på ett annat forum och någon nämnde att det är skattefritt upp till 1.000kr och att provisionslön skulle vara det bästa alternativet efte...

Mallar för offerter, anbud mm

Hej

Vart på netet kan man hitta mallar för hur ex offerter och anbud mm helst ska se ut.

Kategori: Affärsidéer

överskrider preldekl.

HEJSAN!

När jag reggade mitt företag i Januari i år skrev jag att jag trodde jag kunde jobba ihop 150 000 netto under första året. Detta har jag nu spräckt och för att slippa restskatt vid deklarationen skall man väl kunna skicka in en ändring till skatteverket eller hur? Innebär detta då att prellskatten höjs något? Rimligen b...

Butik?

Vill så gärna öppna en butik i södra norrland med barnkläder, mammakläder och kläder i större storlekar men har ingen vana från denna branch och skulle därför önska att det fanns någon som kunde ställa upp som mentor för mej.

Har du lite tid över och vet en del om branchen kanske du kan hjölpa mej?

Ha det gott :roll:...

Räntefri kredit

Jag driver sedan ett par månader en butik, efter att tidigare ha fått bra tips i detta forum.

Då jag säljer kapitalvaror, med priser från ca 8000 kr och uppåt, inser jag att någon form av "räntefri" kredit behövs som betalningsalternativ.

Är det någon som känner till och vill rekommendera något seriöst och...

Kategori: Allmänt

Vill vill vill starta eget

Vill starta en pub o disco. Vad ska jag tänka på????

Örnsköldsviksföretagare???

Söker efter Entreprenörer i Örnsköldsvik som skulle kunna tänka sig att (idéellt) komma och prata med gymnasieelver om livet som företagare.

Arbetar som lärare på Entreprenörsprogrammet och eventuellt kan det vara en bra kontaktyta för er som företagare då mina elever förhoppningsvis kommer att starta företag i framtiden.

Kategori: Allmänt

För många idéer.

Jag är en riktig idésprutare! Har aldeles för många idéer för att kunna göra någonting av dem.

Vad ska man göra av dem allihop? Kan man sälja dem på något sätt? Känns så himla onödigt att ha kommit upp med alla dessa idéer utan att de blir till verklighet någonstans. 🙁

Importör, hur går man tillväga?

Hej o hå, nu ska det gå...:wink:

Jag är helt grön men har precis skickat in min registrering till bolagsverket. Min företagsidé är att ta in produkter inom ridsportsutrustning till Sverige som inte redan finns här, alternativt hitta det som finns fast billigare.

När man har hittat det man vill köpa in, hu...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Olika företagsformer

Har precis startat upp i Sverige, och undrar i den förbindelsen lite vad ni därute har att säga om de olika företagsformerna.

Mitt privata åsikt kan ju vara lite på kanten med tanke att vi i startaföretag håller just på med att registrera englelska LTD och tillhörande filialer i Sverige, dvs så kallade AB utan 100 000 i aktieka...

Kategori: Företagande över gränserna