ny idé
Jag har kommit på en sak som jag tror många skulle ha nytta av. Utan att säga för mycket är det ett slags hjälpmedel som potentiellt skulle kunna finnas i varje hushåll. Dock har jag noll koll på allt som gäller detta... det enda jag har är idén. Har surfat runt lite på PRV och kommit fram till att det är alldeles för dyrt för mig att skaffa patent (visst, om jag genomför idén så betalar det sig.. men är lite feg och fattig). Någon som har några tips till mig?
Jag skulle främst behöva hjälp med att ta reda på om det finns liknande idéer (som kanske patenterats utan att ha blivit "förverkligade"), produktdesign, marknadsundersökning etc. Finns det företag som hjälper till med detta?
Eller om man bara ska sälja idén så att någon annan får förverkliga den: Var vänder jag mig?
Jag skulle främst behöva hjälp med att ta reda på om det finns liknande idéer (som kanske patenterats utan att ha blivit "förverkligade"), produktdesign, marknadsundersökning etc. Finns det företag som hjälper till med detta?
Eller om man bara ska sälja idén så att någon annan får förverkliga den: Var vänder jag mig?