Banners
Jag behöver några banners till min hemsida.
Jag kan photoshop, men jag har ingen aning om hur man gör banners :?
Finns det något enkelt och bra program till detta, eller måste man köpa tjänsten?
Tack på förhand!
//Robaino
Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
Det finns möjlighet att enkelt göra en bra banner på nätet. Se exempelvis bannercreator.nu/
webbgbg.se skrev:Det finns möjlighet att enkelt göra en bra banner på nätet. Se exempelvis bannercreator.nu/
Här står ju bara det "vanliga" ingen online-creator
Om du finner någon lämpligt online verktyg där man kan ladda upp egna bakgrundsbilder Robaino, så posta gärna adressen till webbplatsen här.
drno skrev:Om du finner någon lämpligt online verktyg där man kan ladda upp egna bakgrundsbilder Robaino, så posta gärna adressen till webbplatsen här.
webbgbg.se skrev:Om du finner någon lämpligt online verktyg där man kan ladda upp egna bakgrundsbilder Robaino, så posta gärna adressen till webbplatsen här.
menar du banners eller vad? Bakgrundsbilder vad har det med banners att göra? Eller menar du bakgrundsbild till banners?
webbgbg.se skrev:använd något av de gratis gif animerings program du kan hitta som www.jhepple.com/gif_animator.htm eller www.blumentals.net/egifan/
du hittar bilder på flera ställen.
Har samlat några på sidan om photoshop www.gbghtml.se/bild/photoshop.php
kanske hittar du även den banner-maker du letar efter på denna sidan.
Får jag tid skall jag sätta upp en banner-kreatör på nätet så småningom.
Robaino skrev:Hej,
Jag behöver några banners till min hemsida.
Jag kan photoshop, men jag har ingen aning om hur man gör banners :?