Senaste inläggen
Registrera företag för en hobbyverksamhet?Jag har en fundering. Jag har tänkt gå en utbildning i nagelskulptering mest för att kunna fixa mina egna naglar. Men eftersom jag har en stor umgängeskrets så hade jag eventuellt tänkt göra naglar på vänner och bekanta som hobbyverksamhet. Nu undrar jag hur jag går till väga om jag skall starta eget? Detta är inget jag har tänkt leva på utan vill... Kategori: Affärsidéer |
|||
Äga bilen privar eller i enskilda firman
Bil dilema. Min svärfar har en lätt lastbil med två säten som vi i dag lånar (grattis) Det är en ford galaxy disel -98 Gått 27500 mil ganska sliten. |
|||
Manykyr
Är det någon som vet vad det krävs i Sverige för att man ska kunna utöva manykyr service på laglig sätt? |
|||
Företagserfarenhet till filmmanus
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Fel på skattedeklaration
Hej alla, länge sedan sist. |
|||
Bokföra feldebitering?
Banken debiterade en avgift för mitt visa (kopplat till företagskontot) som inte alls skulle debiteras egentligen, så det är justerat. Men; nu till saken - måste jag bokföra denna feldebitering? Isåfall: Hur gör jag? |
|||
Massjustering av kontoHar under bokföringsåret lagt en mängd renoveringskostnader under fel konto och skall nu flytta dessa till 5170 (reparation av byggnad). I SPCS som jag använder går det att stryka en verifikation och ändra den. Är det så jag bör göra detta på varje felaktig verifikation? Känns som man borde kunna ta fram kontosaldot på de felaktiga verifikationerna... |
|||
Massjustering av kontoHar under bokföringsåret lagt en mängd renoveringskostnader under fel konto och skall nu flytta dessa till 5170 (reparation av byggnad). I SPCS som jag använder går det att stryka en verifikation och ändra den. Är det så jag bör göra detta på varje felaktig verifikation? Känns som man borde kunna ta fram kontosaldot på de felaktiga verifikationerna... |
|||
webbutik, digitala produkter, internationellt , hur ??
Hej! |
|||
Internationell webbutik, digitala produkter, frågor
Hej! |
|||
Hur utforma kvitto?
Hur utformar man ett kvitto när man säljer en vara från sitt företag? |
|||
Redovisa i efterskott?
Hej! Jag står i startgroparna att starta eget företag som personlig coach. Avser att göra detta i okt/nov. Nu undrar jag, är det möjligt att sälja tjänster och ta betalt innan företaget är startat och sedan redovisa detta i efterhand om man sparar kvitton m.m? Det var en person som sa det till mig men jag vill kolla upp så det stämmer. |
|||
Professionell affärsplangenerator kostnadsfritt
Här erhåller alla medlemmar av företagande.se en Professionell affärsplangenerator kostnadsfritt! Kategori: Affärsplanen |
|||
Avskrivningar
Jag har en fråga. |
|||
Sälja medicinska apparater - behövs det en licens??
Hejsan Kategori: Affärsidéer |
|||
Kan man avtala bort ansvar vad gäller leverans?
Hej, jag har ett dilemma som jag försöker hitta en lösning på: |
|||
Egenanställd vs egen företagare
Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av det här med att vara egenanställd (hyr din arbetsgivare) ? |
|||
Verkstad avdrag?
Jag behöver en verkstad till min nystartade enskilda firma. Skall därför bygga det hemma på tomten. Garaget blir ca 130m2 i bottenplan och en inredd övervåning med snedtak. Av bottenplan så kommer 100m2 att nyttjas bara av firman, är det rimmligt att man bara får dra av 2000kr per år för de? |
|||
Söker PHP Kodare, erbjuder 500kr
Jag söker en Programmerare som också har kunskaper inom Mysql.
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|||
Söker programmerare, erbjuder 500kr
Jag söker en Programmerare som också har kunskaper inom Mysql.
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|||