Senaste inläggen
Reklamartiklar med IT-inriktning - Grossist!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Frimärken egen insättning
Köpte 10 frimärken + några kuvert med mitt privata kort innan jag fått kortet till mitt företagskonto. Sparade givetvis kvitto på detta. |
|||
Platt-TV avdragsgill?Jag har enskild firma och jobbar som mediekonsult och fotograf. Nu har jag tänkt köpa dator och visningsutrustning och har stött på ett frågetecken. Är en platt lcd-tv avdragsgill som datorskärm? Har tänkt använda den i ett mobilt showcase. Den har VGA-ingång men dessutom TV-mottagare vilket gör att jag inte vet hur skatteverket kommer att reagera.... |
|||
Ta över kiosk. behöver hjälpHej.. jag är intresserad utav att ta över en Kiosk/tobak med Atg.. jag är lite osäker på bokföring och sånt så jag behöver lite hjälp.. jag är osäker på att lämna ut mitt företag i någon annans händer.. därför vill jag helst inte använda en revisor. Jag tänkte fråga ifall det är svårt att ta hand om bokföringen själv och lära sig det? och vad jag... |
|||
ny idéJag har kommit på en sak som jag tror många skulle ha nytta av. Utan att säga för mycket är det ett slags hjälpmedel som potentiellt skulle kunna finnas i varje hushåll. Dock har jag noll koll på allt som gäller detta... det enda jag har är idén. Har surfat runt lite på PRV och kommit fram till att det är alldeles för dyrt för mig att skaffa patent... Kategori: Affärsidéer |
|||
BokföringskursJag har anmät mig till en bokföringskurs! Men deb börjar inte förrens om två veckor. Så jag frågar väl er igen. Bil ersättning skatte fri hur bokför jag de vid dubbel bokföring? konto 7331 då ser man ju vad det är sedan från chekkonto 1930 till privat konto, men det står still, hur gör man ?Snälla snart börjar kursen då kanske jag snart kan hjälpa... |
|||
affärsplan generator för proffs kostnadsfritt
Här erhåller alla medlemmar av företagande.se en Professionell affärsplangenerator kostnadsfritt! Kategori: Affärsidéer |
|||
bok momsTänk om man vore bokföringskung! Jag håller på att lär mig att bokföra på datorn, där är det ju så att lagt kort ligger när man tex har bokfört en transaktion. Jag köpte böcker om bokföring, hittade ej hur jag skulle skriva in ett nytt konto= jag lade in 25% moms och tryckte på nästa trodde att jag skulle kunna gå till baka....och ändra till 6% (h... |
|||
ResebyråHej, Nån som vet hur resegarantin fungerar. Finns det ett fast beolpp att betala till kammarkollegium eller beror det på hur mycket en resebyrå omsätter. Jag planerar starta en nischad resebyrå i oktober och vill gärna få hjälp med denna punkt. Att sälja flygbiljett och t ex hotellbokning som 2 separata tjänster brukar lösa detta med resegarantin,... Kategori: Allmänt |
|||
Håller min idé?
Hejsan, Jag har en idé men jag vet dock inte om den är lönsam. Kategori: Affärsidéer |
|||
Dilemma....
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Frågor kring marknadsundersökning
Hallå! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
SPCS utskrift
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Banners
Hej, Kategori: E-handel |
|||
Inköp av varor från utlandet
Hej! |
|||
Hur bokför man vid postförskott m.m. vid distanshandel?
Hejsan... |
|||
Till vilket konto ska man bokföra momsutbetalning?
Hej... jag har ett nystartat AB. |
|||
Inbetalning moms
Hej undrar ett par saker. |
|||
Webbhotel och webbplats + lite till
Hej! |
|||
Säljkonsulter sökes !!
Säljare; NERASAB HANDELSBOLAG; Ospecificerad arbetsort; Kategori: Söker/eftersöker |
|||