Senaste inläggen
Byta momsredovisning?Jag har en enskild firma och tänkte nu testa "Vismaspsc ensklid fima" för bokföringen men där står att jag måste betala momsen årsvis. Jag betalar in en uppskattad moms varje månad och "resten" efter deklarationen, måste jag då kontakta skatteverket för att byta? |
|||
Hinna ikapp och lägga ned.Jag har *nästan* tagit det jobbiga beslutet att efter en rätt kort och väldigt intensiv tid som företagare lägga ned. Det har varit jättekul, men allt har vuxit alldeles för fort och nu sitter jag här med magsår och kronisk huvudvärk, och jag har helt enkelt för mycket annat jag vill göra också (kanske är inte tunga högskoleutbildningar + jobb + fö... |
|||
Inventarie fråga?!?!?
Hej! |
|||
agentur för klädmärke
Vi söker rätt person som kan bli ett i laget hos oss på MIPAform. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Eget uttag för decemberintäkt, vilket räkenskapsår?
hej! |
|||
Hur gör jag?Hur gör jag en affärsplan när jag funderar på att starta en enskild firma som jag inte räknar med att leva av utan bara ha vid sidan av mitt ordinarie arbete som ett intresse men ändå räknar med att göra mindre vinst. Det handlar om försäljning bla via e-butik? Jag kommer inte heller att göra några större investeringar det lilla jag satsar har jag... Kategori: Affärsplanen |
|||
Rutin att redovisa lön?
Jag undrar viken rutin ni har när ni betalar ut lön och fyller i skattedeklarationen. Det känns som jag alltid sitter o letar i mina pärmar. |
|||
bokföring
Hej, jag är ny i området. |
|||
Hur redovisar jag gåvor till välgörenhet?
Jag planera att låta fem procent av min försäljning varje månad gå till välgörenhet och jag undra nu hur jag ska föra in dessa belopp i min redovisning. Hur bokför jag dessa gåvor? |
|||
Ångest
Har nu fyllt i blanketten för att söka FA-skatt, hoppas jag har gjort rätt och förstått allting rätt. |
|||
Hjälp med namn till våran webshop!
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
öppna företag i storbrittanien?
Hej. Har läst lite på nätet om att det är enkelt att öppna ett sk. LTD company i storbrittanien. Finns det någon här som har erfarenheter av detta, och hur jag går till väga för att starta ett, och vad som kan vara bra att veta innan man registrerar ett företag där. |
|||
Ersättning till samarbetsparter?
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Dra av underskottet?
"Nu kan även en enskild näringsidkare t.ex. avsätta vinstmedel skattemässigt för framtiden och kvitta underskott i en nystartad verksamhet mot inkomst av tjänst eller framtida överskott." |
|||
Lager bokföring
Hej jag har gjort manuela inleveranser och bokfört de på konto 1400 (lager). När jag sen kollar i kontoplanen visar det ingenting? |
|||
Exakt bokföring.
Lägger upp en ny länk och hoppas på ett exakt svar av min kommande bokföring. |
|||
Adresser till nystartade företag?
hejsan, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Reseräkning?? tacksam för snabbt svar
Hej! |
|||
Konstigt momssats???
Det företaget jag ska handla ifrån lägger på en moms på 17,5 procent, företaget är inom eu. Vad är det för konstig momssats? Hur bokför jag detta när jag sedan ska sälja det i sverige, lägger jag på då samma procentsats och hur bokförs detta? (vilket konto) |
|||
Representation
Hej! |
|||