Senaste inläggen
Faktura mall för excel? (för papper med inbetalningskort)Hej!Är det någon som har en fakturamall för excel som är anpassad för att skriva ut på papper med ett inbetalningskort längst ner, och då även fylla i inbetalningskortet?Skulle verkligen uppskatta en sådan mall då jag letat "över allt" efter en...Blir jäkligt pilligt att själv anpassa var texten ska stå för att hamna rätt!Ska använda den för att ti... |
|||
bidrag vid köp av programvara
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Skulle behöva ett "bollplank"!
Hej Kategori: Feedback |
|||
Ang. bokföring av försäljning till Norge.
Hejsan! |
|||
Emballage
Tips på sidor på nätet man kan köpa emballage? Kategori: E-handel |
|||
Kontering av kaffefika
Hej, |
|||
Standardisering av tjänster och stöd till småföretagare
Tjänster och stöd som erbjuds småföretagare måste svara mot de verkliga behov som varje enskild företagare kan ha. För att underlätta bedömning och behov av innehållet i sådana tjänster och stöd kommer nu europeiska riktlinjer att tas fram. Kategori: Allmänt |
|||
Standardisering av tjänster och stöd till småföretagare
Standardisering av tjänster och stöd till småföretagare Kategori: Allmänt |
|||
Kontering av arbetsgivaravgifterJag har fått intrycket att man ska bokföra alla kostnader för en lön under månaden kostnaden uppstår, dvs när lönen betalas ut, även arbetsgivaravgifter. Hur är det möjligt att innan man gör lönedeklarationen beräkna soc avgifter? Det hade ju gått om det varit 32,28% rakt av, men nu är det ett avdrag på 5% och det avrundas till hela kronor. Min påä... |
|||
FöretagskontoMåste man regga sitt konto på bolagsverket för att få öppna företagskonto på banken? Kategori: Allmänt |
|||
Kontering av preliminärskattJag bokför kontoutdraget från Skatteverket. Vilket konto sätter jag den preliminära skatten som dras varje månad? 2518, betald preliminär skatt? |
|||
Kursavgift, kan man redovisa moms på konto 2641?
Hej! Det ligger en faktura framför mig, utbildningskursavgift av min kollega. Kan jag bokföra moms på konto 2641, debiterad ingående moms? Trodde att kuravgifter var momsfria, men så är inte fallet... |
|||
postförskott med bankgiroOm man ska skickar varor mot postförskott, måste man ha ett postgiro då när de ska hämta ut varorna och betala eller man kan ha bankgiro?? |
|||
Vart skickar jagVart skickar jag min skatte och moms anmälan är det till solna eller? |
|||
Smidigt förfarande vid flera försäljningar per dag
Hej alla på forumet! |
|||
Smidigt förfarande vid flera försäljningar per dag
Hej alla på forumet! |
|||
Intresserad av en hemsida?
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Säljer varor på Ebay
Jag har en enskild firma och har börjat sälja lite hobbyprodukter på Ebay.com. Jag är dock lite fundersam över vilka regler som gäller för mig som företagare? Kategori: Allmänt |
|||
En bra idé är inte alltid en bra idé
Sen är det inte alltid så att en bra affärsidé gör en automatiskt förmögen. Kategori: Affärsidéer |
|||
Vilken kontoplan
Hej. |
|||