Senaste inläggen
Vad krävs av mig för att bli återförsäljare?
Jag har några planer på försäljning av hemelektronik, vi pratar ingen stor omsättning här men iaf. Kategori: Allmänt |
|||
Fora premier
Hej |
|||
Nytt nätverk för Unga Entreprenörer startas i februari 2007Det pratas mycket om entreprenörskap just nu, både i tidningar, hos regeringen, och bland mina vänner. Men det finns för få nätverk i Sverige för unga entreprenörer som lämnat skolan. Därför bestämde jag mig för att starta, med hjälp av Stockholms Handelskammare, nätverket "Unga Entreprenörer". Första mötet kommer att hållas i Stockholms Handelskam... Kategori: Nyheter |
|||
Företaget i ett annat län?
Kan man regga sitt företag i ett annat län än det län man är folkbokförd i? Kategori: Allmänt |
|||
Beräkna skatter och avgifter
Hejsan. Registrerade mig här eftersom jag funderar på att starta eget och det här stället verkade vara rätt forum för att ställa en liten fråga. Vet inte om den redan ställts här, men jag hittade ingen sökfunktion för ert forum så jag stället den igen(?): |
|||
Kostnader innan start avdragsgilla?
Tjena! |
|||
Vänta på skatteverket?
Hej! |
|||
Skriva F-skatten till 0
Jag håller precis på att starta enskildfirma. Jag håller på med idrott på elitnivå och har tänkt att ta in sponsor- och prispengar i firman. Jag bedriver även annan vinstbringande verksamhet i liten skala. |
|||
Webbhotel?Hur startar man egentligen ett webbhotel? Kategori: Allmänt |
|||
Hur ta in privata inköp och hjäpmedel i företaget/bokföringe
Tjena ! :roll: |
|||
Angående utlandsmoms/tull
Jo! Normalt när jag får fakturor på utlandsmoms/tull via posten (skickar med EMS) brukar det se ut exempelvis såhär: |
|||
Årsskifte med kontantmetoden.
Hej |
|||
Prostitution företag f-skatt
Det slog mig att för några år sedan var det ett fall upp, där en tjej som
Kategori:
Off Topic
|
|||
Eget uttag och skatt i januari, vilket bokföringsår?
hej! |
|||
Företag etablerat i Sverige, men..
Hej alla, |
|||
Avsluta året, vad behöver vi egentligen göra ?
Vi är ett handelsbolag med två fysiska människor som delägare (50/50). |
|||
Moms utanför EU
Hej igen! |
|||
Avskrivning telefon?Jag har köpt ny mobiltelefon i företaget, måste jag göra avskrivning på den? Om det beror på procent i förhållande till omsättning eller något, var går gränsen då? |
|||
Ean-kod
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Extra knäck ?
Tjenare ! Kategori: Affärsidéer |
|||