Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 19 år sedan
Nykomling
3

Bokslut?


Jag har fått den äran att göra bokslut för vår förening. Vi har tidigare bara använt oss av Excel vilket ställer till lite problem nu när jag tänkte föra in allt i SPCS.



Har den färdiga bokföringen för 2005, från vilken jag kan läsa ut att vi startade året med 1300 kr på bankkontot.

Vad jag har förstått så måste summan av den ingående balansen alltid bli noll och jag har således en fråga:



Skall jag lägga in -1300 under "Föregående års vinst" för att de ska ta ut varandra, eller hur ska det disponeras?



Tacksam för svar.



Tommy
Engagerad medlem
488
1
Ohrstrom skrev:
Skall jag lägga in -1300 under "Föregående års vinst" för att de ska ta ut varandra


Ja det kan du göra, eller snarare under "Eget kapital" vilket är ungefär samma sak i ditt fall.
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.