Preliminär självdeklaration
Hej
Jag vet att detta är ett återkommande ämne. Tänkte berätta hur jag gör med den preliminär självdeklarationen!
Det står så här i Upplysningar till preliminär självdeklaration
Vem ska lämna preliminär självdeklaration?
Den som har F-skatt eller särskild A-skatt är i nedanstående fall
skyldig att lämna preliminär självdeklaration.
1. Om den slutliga skatten vid taxeringen året efter inkomståret
beräknas överstiga den slutliga skatten vid taxeringen året före
inkomståret med 30 %, dock lägst ett prisbasbelopp.
2. Om den slutliga skatten vid taxeringen året efter inkomståret
beräknas överstiga den skatt som beräknats enligt en tidigare
lämnad preliminär självdeklaration med 30 %, dock lägst ett
prisbasbelopp.
Redan nu (2007-02-22) vet jag att den slutliga skatten kommer att överstiga med 30% enl punkt 1 OM JAG INTE GÖR NÅGOT FÖR ATT MINSKA SKATTEN!
Och det kommer jag givetvis att göra så småningom i år, kanske!! Och i och med att jag INTE vet om jag kommer att överstiga den slutliga skatten med 30%. Så lämnar jag INGEN preliminär självdeklaration. :vissla
En sak är i alla fall säkert. Jag kommer under inga omständigheter att betala in någon preliminär skatt om jag kan undvika det. Varför ska jag som jobbar och kämpar urholka likviditeten i mitt lilla handelsbolag och kanske missa en bra affär bara för att skattemyndigheten ska vara säkra på att få SINA skattepengar :evil:
Företagare gör som jag - strunta i att lämna preliminär självdeklaration. Behåll Era surt tjänade pengar så länge Ni kan. Låt skattepengarna arbeta i rörelsen så länge det går!
Lycka till med affärerna :roll:
Jag vet att detta är ett återkommande ämne. Tänkte berätta hur jag gör med den preliminär självdeklarationen!
Det står så här i Upplysningar till preliminär självdeklaration
Vem ska lämna preliminär självdeklaration?
Den som har F-skatt eller särskild A-skatt är i nedanstående fall
skyldig att lämna preliminär självdeklaration.
1. Om den slutliga skatten vid taxeringen året efter inkomståret
beräknas överstiga den slutliga skatten vid taxeringen året före
inkomståret med 30 %, dock lägst ett prisbasbelopp.
2. Om den slutliga skatten vid taxeringen året efter inkomståret
beräknas överstiga den skatt som beräknats enligt en tidigare
lämnad preliminär självdeklaration med 30 %, dock lägst ett
prisbasbelopp.
Redan nu (2007-02-22) vet jag att den slutliga skatten kommer att överstiga med 30% enl punkt 1 OM JAG INTE GÖR NÅGOT FÖR ATT MINSKA SKATTEN!
Och det kommer jag givetvis att göra så småningom i år, kanske!! Och i och med att jag INTE vet om jag kommer att överstiga den slutliga skatten med 30%. Så lämnar jag INGEN preliminär självdeklaration. :vissla
En sak är i alla fall säkert. Jag kommer under inga omständigheter att betala in någon preliminär skatt om jag kan undvika det. Varför ska jag som jobbar och kämpar urholka likviditeten i mitt lilla handelsbolag och kanske missa en bra affär bara för att skattemyndigheten ska vara säkra på att få SINA skattepengar :evil:
Företagare gör som jag - strunta i att lämna preliminär självdeklaration. Behåll Era surt tjänade pengar så länge Ni kan. Låt skattepengarna arbeta i rörelsen så länge det går!
Lycka till med affärerna :roll: