Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
Utan att vilja trampa någon på tårna så känner jag spontant att ni borde anlita en designbyrå.
Alldeles för många hemsidor har en bra grundidé men faller på designen.
Om ni verkligen tror på er affärsidé så borde inte 10-15k/kr vara ett problem att lägga upp för en professionell design :o
Precis som på ett hotell, är entrén otroligt viktig på en hemsida om du vill få folk att stanna.
MVH
R
Det förstår jag.
Själv har jag inte startat ett enda av mina bolag utan att låna pengar. Tror man på Idén och gör en ordentlig affärsplan borde det inte bli några bekymmer att knalla ner till banken.
Tycker idén var lite kul så varför inte investera lite i den?
Nåväl:
*Sajten täcker hela min widescreen skärm. Min nacke går ur led om jag ska titta på hela sidan :wink: Den känns också "innehållslös" på grund av det.
*Den gröna färgen i logg in rutan känns fel.
*Menyerna uppe ligger till höger? Varför?
*Jag får ingen brottom känsla när jag ser auktionerna. En deadline får folk att agera NU.
MVH
R
Jag jobbar på att få till en bekvämlig fast bredd. Den ska ju gärna se lika bra ut i hög som i låg upplösning.
Ja, det där med gröna färgen har du nog lite rätt i (bra när man kan se webbsidan genom andras ögon). Ska ta en funderare på om jag sk byta ut den.
Anledningen till att menyerna uppe ligger till höger beror på att det såg bättre ut än att ha dem till vänster.
En deadline tilldelas varje enskild auktion när den skapas. Man kan välja en deadline mellan 1 och 30 dagar, men jag kanske skulle korta ner den till 14 dagar. Vad tror ni om det?
Angående deadlinen så blås upp den på sidan så det syns tydligt. Om det är ett år eller två dagar spelar ingen roll om man inte ser det.
Hade jag varit dig hade jag dragit ner det till en vecka. Meningen med auktioner är väl att man ska kunna göra ”klipp” ligger annonsen uppe för länge är chansen mindre att det händer.
Din bästa marknadsföring kommer när någon berätta hur tokbilligt som köpte ditt och datt på din sida.
MVH
R
Mvh,
Mikael Hansson
att annonsera på istället för här. Titta man på Budera.se, så betalar man
inget om man inte säljer något och ebay verka vara helt gratis.Tradera ta
bra betalt, men så har dom också massor av besökare och satsa stort på
sin marknadsföring.
Personligen så tror jag att det är otroligt svårt att slå sig in på denna marknaden utan pengar. :o
uppläggningsavgift på din auktionssajt, när det kostar 0: - hos andra?
Just nu så är det väldigt populärt med olika typer av forum, lägsta
budsajter, vanliga auktionssajter, bubbelsajter, köp o säljsajter osv.
Alla tror att även dom ska bli uppköpta av någon för miljontals kronor.
Marknaden är mättad för lång tid framöver - snart kan vi inte ens ge bort något på dessa sidor, ännu mindre sälja något.
Tänk om istället och satsa på något nytt som det inte redan finns gott om.
Vill du ändå fortsätta så gör något kul av sajten istället!
Skapa auktioner på skoj där man kan auktionera bort sin fru, sin kompis
eller liknande - Om någon la ett bud på frugan, så skulle detta vara värt en
hel del :mrgreen: