Enskid firma

5
Tjena, I dag bestämde jag mig för att starta en enskid firma, för att kunna utforska olika affärsplaner. Jag har ingen aning om hur mycket jag kommer att sälja, kanske inget allt kanske flera tusen beror helt på hur marknaden ser ut. När jag sedan började fylla i uppgifterna Så Var det flera frågar man var tvungen att besvara med hur mycket moms jag beräknar betala och hur mycket skatt jag beräknas betala in. Vad ska jag då skriva där?



Ifall jag skriver i en hög summa kommer jag då att behöva att betala den i förväg innan jag vet hur mycket jag kommer att tjäna?



Mvh Robin
758
1
Skriv 0: - , du kan alltid inkomma med uppgifterna när du vet lite mer.
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
5
ok när det gällde momsen så gick det inte att skriva 0 men då skriver jag i något väldigt litet på både skatten och momsen. hur ska man göra för att bara behöva betala skatt årligen?
488
Att bara betala skatt årligen finns inte att välja på. Det är nog momsen du tänker på, för man kan välja att redovisa sin moms i inkomstdeklarationen och det innebär att man bara redovisar momsen 1 gång / år. [br] [br]Däremot om du anger 0:- nettoinkomst och att ingående moms och utgående moms kommer att vara lika stora debiteras du ingen löpande F-skatt. Istället kommer du att debiteras F-skatten i efterhand när du har skickat in din inkomstdeklaration och Skatteverket har hunnit gå igenom den. Det innebär att skatten för 2007 betalas senast i mars 2009. [br] [br]En varning för den här metoden: Det är lätt att man använder alla pengarna till andra saker om man inte löpande betalar till Skatteverket. Många har fått en kalldusch när skattekravet dimper ner långt i efterhand, och man plötsligt ska ut med tex 150.000 kr.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.