Värdet av en blogg

758
1
Skulle vara kul att få veta, vilka av er som bloggar. Jag har märkt att en

blogg är ett mycket effektivt marknadsföringsvapen i kampen om

kunderna. För er som ännu inte blogga - sätt igång genast! :wink:

En blogg skapar många gånger ett förtroende för dig som person och för

ditt företag. Jag har själv bloggat i kanske 2 månader bara, men jag kan

lova er att detta syns redan i lönekuvertet :mrgreen:

Här har ni länken till min lilla blogg: http://sinnenasteater.blogspot.com
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
232
Ja, detta fenomen är vanligt i USA tydligen... [br] [br]Hur kan du mäta att lönsamheten ökar i och med ditt bloggande?
M-Daniel Johansson
355
1
Problemet är att man skall hinna skriva också. [br]Du ser ju samma typ av feed på ett sådant här forum. Skillnaden är ju att på din blogg är det bara du som skriver och får alltså alla träffarna :wink:
758
1
Det är en mycket bra fråga :o [br]Det är flera som ringer till mig och skicka mejl för att kommentera ett inlägg [br]eller som vill att jag skriver om något. Dessa blir oftast också kunder på ett eller annat sätt. Som förra veckan då en kvinna ringde och höll med mig [br]när det gällde mitt inlägg om "Let´s Dance" Hon köpte 6 stycken ljusstakar [br]av mig över telefonen. :wink: [br]I går så ringde en företagare och beställde en hemsida, han hade läst min [br]blogg från början och höll med mig i mycket. [br] [br]Det känns faktiskt som om bloggandet ge det där lilla extra förtroendet [br]som behövs för att få flyt. [br]Eller så är det våren som är på gång :o
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
758
1
[quote="webbgbg.se"]Problemet är att man skall hinna skriva också. [br]Du ser ju samma typ av feed på ett sådant här forum. Skillnaden är ju att på din blogg är det bara du som skriver och får alltså alla träffarna :wink:[/quote] [br] [br]Själva skrivandet tar ju inte mer än kanske 5 minuter varje gång. [br]Jag gör inga längre utläggningar :mrgreen: [br]Men har man redan så mycket att göra, så att man inte hinner avsätta [br]denna tiden någon gång per vecka - så behöver man inte blogga heller.
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
355
1
[quote]Men har man redan så mycket att göra, så att man inte hinner avsätta [br]denna tiden någon gång per vecka - så behöver man inte blogga heller.[/quote] [br]Jag har ett par bloggar uppsatta i demonstrationssyfte och föreslår ofta människor som vill synas utan att koda html att använda denna typ av internetlansering(privatpersoner utan pengar). [br]Den är ett helt suveränt sätt att suga åt sig sökmotorer på.
7
Jag bloggar, efter tips från en annan företagare. Om det ger så mycket ännu är svårt att säga. Jag behöver alla tips jag kan få för att få upp ratingen (och beställningarna givetvis) i min online-butik. [br] [br]Hur många besök per dag har du i din blogg "Sinnenas teater"? [br] [br]min blogg ligger på: http://tebutik.blogg.se [br]och hemsidan på: http://tebutik.se [br] [br]mvh [br]Rejn
758
1
[quote="tebutik.se"] [br]Hur många besök per dag har du i din blogg "Sinnenas teater"? [br]mvh [br]Rejn[/quote] [br] [br]Ärligt talat så vet jag inte, jag har inte hittat någon statistik :oops: [br]Men jag kan tänka mig kanske att det rör sig om 20 stycken per dag. [br]Jag kan säga med säkerhet att det rör sig om minst 10 stycken. [br]Det är dom som ringer mig och har synpunkter :mrgreen: [br] [br]Hälsningar!
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
114
[quote="Sinnenas Teater"]Ärligt talat så vet jag inte, jag har inte hittat någon statistik :oops:[/quote] [br] [br]Lägg in Google Analytics, smidigt verktyg. [br] [br]Men annars, bloggandet är bra - men man måste inse att det bara är ett sätt att publicera sig, och samma principer som annars gäller. Visst, man kan skriva vad man åt till frukost etc men om det inte är intressant kommer ingen läsa det, precis som med allt annat man publicerar. [br] [br]Den tekniska formen med blogg är fördelaktig eftersom varje inlägg i praktiken blir en egen webbsida, kan kommenteras av användare, man kan pinga tjänster, installera plugins för sociala tjänster etc. Det fungerar bra hos sökmotorerna :)
758
1
[quote="Mattias"][quote="Sinnenas Teater"]Ärligt talat så vet jag inte, jag har inte hittat någon statistik :oops:[/quote] [br] [br]Lägg in Google Analytics, smidigt verktyg. [br] [br][/quote] [br] [br]Google Analytics är säkert ett smidigt verktyg, men förutsätter att man [br]kommer åt koden till Bloggen. [br]Detta är inte möjligt med nuvarande blogg :cry:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
114
[quote="Sinnenas Teater"]Detta är inte möjligt med nuvarande blogg :cry:[/quote] [br] [br]På blogger? Jo då, gå in på fliken Templates och Edit HTML.
758
1
Jippi! nu kan jag spåra mina besökare till bloggen. [br]Tack Mattias för den informationen :wink:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
114
[quote="Sinnenas Teater"]Jippi! nu kan jag spåra mina besökare till bloggen. [br]Tack Mattias för den informationen :wink:[/quote] [br] [br]Var så god :) [br] [br]Det brukar bli lite rörigt där under Templates-koden dock, blir så långt när allt är samlat i samma fil. [br] [br]Glad påsk!
7
Jag skulle vilja påstå att bloggandet bli viktigare och viktigare för de mindre företagarna.[br]Givetvis handlar det om vilken branch man är inom.[br][br]Jag själv försörjer mig enbart på "internet-baserade" sysselsättningar, och min(a) blog(gar) är väldigt viktiga för mig.[br]
185
[quote author=Sinnenas Teater link=topic=2067.msg7826#msg7826 date=1174465739][br]Skulle vara kul att få veta, vilka av er som bloggar. Jag har märkt att en[br]blogg är ett mycket effektivt marknadsföringsvapen i kampen om[br]kunderna. För er som ännu inte blogga - sätt igång genast! :wink:[br]En blogg skapar många gånger ett förtroende för dig som person och för[br]ditt företag. Jag har själv bloggat i kanske 2 månader bara, men jag kan[br]lova er att detta syns redan i lönekuvertet :mrgreen:[br]Här har ni länken till min lilla blogg: http://sinnenasteater.blogspot.com[br][/quote][br][br][br]Jag bloggar. Vet inte hur pass det drar kunder, men bloggen drar åtminstone upp hemsidan hos sökmotorerna.
Jessica Jäger Sångerska och kulturproducent http://www.jessicajager.se
3
Om du vet en plattform till en blogg eller själv har en att sälja kontakta gärna mig på [email protected]
www.BraMarknadsforing.se - för dig som vill synas på nätet
www.ButikSok.se
www.syno.se - prestationsbaserad marknadsföring
1616
4
Det finns olika plattformar för blogg och dem flesta är gratis.[br][br]Däremot om du ska anpassa bloggen så kan det ta lite tid och kostnad om du inte ombesörjer det själv.[br][br]Omtalade bloggar kan vara en sådan som www.wordpress.com.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br][br]Ps: Välkommen till forumet!
Må väl!
2360
37
Jag brukar kommentera saker under flysverigenu och det har väl blivit ca 300 inlägg där. De som sedan hittar mig brukar ge mig information som kan vara bra att ha. Fast jag är för gammal för att fly härifrån, men en 4-5 månader kommer jag säkert att vara i Riga/Lettland varje år. Landet har det man inte får här.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
205
1
Haha, du verkar verkligen inte gilla Sverige och dess företagsklimat, Lars!
2360
37
Svenska småföretagare har det inte lätt men för egen del klarar jag av det men det tar några år exstra innan jag får rätt, och det är ju som ljuv musik för mig. Jag bidrar ju till sysselsättning för alla myndigheter :D :D :D rtfm :bravo. Vad jag däremot lider av är skv maktmissbruk och sedan oförmågna att kunna ändra sig. Om det nu inte var så många som ändå starta företag skulle man nästan kunna karatärisera det som "omstörtande verksamhet" ett försök att så sakteligen ta död på företagandet.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.