Senaste inläggen

Webbutik och företagsregistrering

raderat

Kategori: Allmänt

Programmerare

Vi är ett nystartat företag som är i behov av en programmerare. Personen ska vara väl van vid php, flash, java samt integrering av betalsystem mm. Den grafiska biten är redan avklarad av en av sveriges främsta och detta är chansen att delta i ett spännande projekt. Känner ni någon som skulle vara intresserad så ring 0735301890 alt 0735000044. Mvh S...

Kategori: Söker/eftersöker

Programmerare sökes

Vi är ett nystartat företag som är i behov av en programmerare. Personen ska vara väl van vid php, flash, java samt integrering av betalsystem mm. Den grafiska biten är redan avklarad av en av sveriges främsta och detta är chansen att delta i ett spännande projekt. Känner ni någon som skulle vara intresserad så ring 0735301890 alt 0735000044. Mvh S...

Kategori: E-handel

Nollställa privata uttag och vinst

Stämmer det att det är det första jag gör på det nya året? Nolla Egna insättningar/uttag och resultat mot 2010, eller ska jag göra det sist på året.

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

SV: Hur gör jag?

Välkommen Lars!

Ser att du arbetat flitigt igår kväll. 20 första inlägg är starkt jobbat. Hoppas jag hinner reda ut hur jag ska läsa alla 🙂

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Kategori: Off Topic

Samarbetsavtal

Hej på er,Har tänkt att skriva ett samarbetsavtal med ett aktiebolag och har enskild firma själv. Tycker det verkar vara klurigt att få till det i avtalstexten...jag har hela konceptet och aktiebolaget redskapet för att genomföra idén skulle man kunna säga...hur ska man gå till väga? Vad ska man tänka på? Finns det någon mall?Ha det gott,Fredrik Go...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

företagsstart under uppsägningstid?

Har sagt upp mig från min anställning, får jag registrera,och starta igång en enskild firma?
under min uppsägningsmånad, kommer verka i samma branch som min tidigare arbetsgivare, fast med "egna, nya" distrikt?

Försäljning privatperson

Godkväll!

Jag har en tvåriktad fråga som jag hoppas kunna få svar på av er.

Jag som privatperson säljer en tjänst eller vara till ett företag och vill tjäna x antal kronor och vill tjäna x antal kronor som jag kan stoppa ned rakt i fickan, vad ska jag begära för ett pris? för enkelhetens skull kan vi säga att tjänsten/varan kostar 50...

Bokföra enligt kontantmetoden i handelsbolag

Vad jag har läst tidigare och även står på f-skattsedeln är att jag som har Handelsbolag kan redovisa moms enl bokslutsmetoden och alltså bokföra enligt kontantmetoden.
Det ska tydligen vara en ny regel från 2007. Nu läser jag i boken "Redovisa Rätt 2007 att detta inte gäller Handelsbolag?? eller det står "delägare i Handelsbolag", men det måst...

öpnna bildelsföretag..

Tjena!

Jag hade tänkt starta ett företag som ska inrikta sig på bildelar, jag har redan en återförsäljare i Kina som jag har testat att beställa från privat, och det har fungerat 2 gånger, så nu tänkte jag öppna ett företag.
Men saken är den att jag vet ingeting om företagande, om hur pappersarbetet ska gå till, måste man låta någon anna...

Kategori: Affärsidéer

Starta eget utan ekonomisk risk!

Borttaget pga MLM (nätverk) vilket ej är tilllåtet!

Mvh Admin

Viket datum anges på verifikationen?

Hej Alla
Satt och gick igenom fakturor och ser på en internetbeställning jag gjort, att beställningsdatum är den 10/5 men pengarna drogs inte från kontot förrän den 11/5.
Vilket datum skriver jag verifikationen på?

Hälsningar
Magnus D

Arvode för a-skatt + egenavgifter + moms = ?

Jag har gjort två mindre engångsjobb, det ena åt en ideell förening, det andra åt en högskola, och har utlovats 1.500 kr i vanligt arvode för respektive jobb.

a. Om jag nu istället vill ta det på min enskilda firma, hur mycket ska jag då fakturera för att få ut lika mycket som på arvodet?

1.500 kr * 1,3071 * 1,25 = 2.450,81 kr inklusi...

Avancerad Film & Flash designer

Vi söker en nära samarbetspartner att hyra in som underkonsult till mig i vissa projekt. Den vi söker för samarbete har vi vissa krav på:

Bemästrar Film och Flash
F-skattesedel
Referenser
Exempel på gjorda jobb

Tror du att du skulle kunna fungera som en underkonsult och samarbetspartner ser vi gärna att du skriver ett mail t...

Några bokföringsfrågor

Som rubriken lyder, några frågor om bokföring:

1)Om jag startar min firma i dag (får f-skatt), 070511, blir första räkenskapsåret 070511-071231?

2)En verifikation betald 070216 (innan företaget startades) bokför jag den som verifikation nr. 1 den 070511?

3)Litteratur, till vilket konto skall det bokföras...kontorsmateriel?
...

sökord...

Hej.
Någon som kan säga hur jag får Google  m.fl att hitta min sida www.njorun.be. Har gjort den med one.com's web-creator och gissar att jag borde ändra någonstans i html koden på index-sidan ?? Snälla hjälp mig den som kan.

Brittinger

Kategori: E-handel

Egenavgifter?

Här kommer en säkert korkad fråga.
Jag håller på att starta bolag och har en fråga ang egenavgifter.
Är det den skatt man betalar varje månad? Vi har handelsbolag och har därför SA skattsedel.

Om jag fattat rätt ska man dra av 25% av vinsten och därefter ska skatten beräknas och sedan ser man om man betalt för mycket/för litet under...

Priser på online annonser?

Jag har fått förfrågningar av folk som vill köpa annonsplats på min hemsida och har ingen aning om hur jag ska prissätta mig. Jag antar att den enda man kan göra är att kika på konkurrenterna och se vad dom tar. Hur har ni andra gjort?
En annan sak jag undrar över är om man senare vill ha en säljare som sköter det hela. Provisioner och liknande?...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

problem skriva ut balrap och resrap i SPCS förening

Hej!

Har gjort en bokföring i SPCS förening, och när jag ska skriva ut balansrapport och resultatrapport säger programmet att sidan innehåller ingen text. Jag får alltså bara ut ett tomt papper?

Jag har låst bokföringsåret och allt annat ser helt ok ut. Jag kan skriva ut verifikatlista och huvudbok mm.

Är det någon som vet vad...

Musikinriktade reklamprylar

Jag tänkte skicka någon liten enkel sak till mina producenter i samband att de ansluts till oss. Hittills har jag hittat rimliga priser på musmattor och nyckelringar, men det ger inte riktigt den signal jag skulle vilja. Istället vill jag ha något som åtminstone anspelar på musik, eftersom vår inriktning på företaget är musikbranschen. Är det någon...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring