När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hej! det är som så att jag ska köpa ett företag här på orten som säljer reservdelar till bilar och industrier, det finns ett ganska stort lager som naturligtvis ingår, men säljaren har haft den här firman 30 år(!) och har allting i huvudet, så min fråga är om det finns ett smidigt program, och helst inte för dyrt, som man kan ha lagret i så att det dras från saldot när man säljer artiklarna, det finns runt 10 000 artiklar nu, lite mycket att hålla i huvudet. (tycker inte om SPCS administration) har kollat lite på visma avendo40, men det är ju i princip likadant, vill helst ha pc-kassa integrerat, nå´n som har provat Euroshop BAS? kom med förslag eller tips på vad ni har provat!
Euroshop BAS, har jag haft kontakt med inom restaurangbranschen.[br]Bättre arbetsredskap får man nog leta efter.[br]Vad som däremot slå mig är dessa tusentals artiklar som ska matas in :'([br]Tycker inte att euroshopen är helt enkel, när det gäller att mata in dessa artiklar.[br]Många knapptryckningar blir det.[br]Tycker nog att det borde finnas system som är betydligt enklare.
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
tackar för svaret![br]jo, visst borde det finnas enklare program men frågan vilket ? har kikat lite på Unicells UNI_FAK men där finns ju inte bokföring med... att det ska vara så svårt att hitta ett smidigt program?[br]ingen som har fler förslag om var man kan hitta? alternativet är ett renodlat lagerprogram, men det blir ju omständigt att först slå in i kassan och sen dra bort artikeln från lagersaldot.[br][br]Hälsn. [br]Joakim Nygren
[quote author=mosingetorp link=topic=2499.msg9858#msg9858 date=1182877185][br]tackar för svaret![br]jo, visst borde det finnas enklare program men frågan vilket ? har kikat lite på Unicells UNI_FAK men där finns ju inte bokföring med... att det ska vara så svårt att hitta ett smidigt program?[br]ingen som har fler förslag om var man kan hitta? alternativet är ett renodlat lagerprogram, men det blir ju omständigt att först slå in i kassan och sen dra bort artikeln från lagersaldot.[br][br]Hälsn. [br]Joakim Nygren[br][/quote][br][br]Jo, det är korrekt att UNI_FAK bara innehåller fakturering, lagerredovisning och kundreskontra - MEN inte bokföring. Vill man ha bokföring också, så väljer man UNI_EKO - samma som UNI_FAK, men MED bokföring och leverantörsreskontra och anläggningsregister. Butikskassa finns som tilläggsmodul.
tack Sten för svaret![br]jag får ta och ladda hem en demo av UNI_EKO och kolla den, det står ju att man kan komplettera med butikskassa men jag hittar inget pris på detta? eller så är det jag som ser illa... 8)[br]DL-Software verkar ju bra MEN deras absoluta basic paket börjar på 50.000:- :o .[br]då både unicell och JFS Administration verkar innehålla det jag behöver till mindre än en 5:e del av priset så... [br]Sten, jag vore som sagt tacksam för prisuppgift på den där kassamodulen.[br][br]hälsn.[br]Joakim Nygren
Hej Joakim,[br][br]om du inte har lust att betala (Eller behovet - viktigt att beakta) 50.000, så kan du ta en titt på vårt troligen väl lämpade program; DoFree Administration, vilket är gratis i grundutförande.[br]Dock tror jag att för din del så hamnar prislappen på 800:- för singel eller 1600:- för nätverksversion. Dessa priser kommer att gå upp i mitten på augusti.[br]Programmet används av många i denna typ av verksamhet.[br]Beträffande alla artiklar så finns det troligtvis någon lösning som kan underlätta för dig. Antingen hjälp med att importera artiklarna om dom finns i någon form av datalista - eller att vi tar fram ett lämpligt inmatningsfönster för detta ändamål (till hygglig kostnad).[br]Vi kan även hjälpa dig direkt i din dator via distansuppkopplingvid allmänna problem.[br][br]Länk till program:[br][url=http://www.dofree.se]http://www.dofree.se[/url][br][br]Det är alltid en svår balansgång mellan egenreklam och information till hjälp för någon, men jag hoppas att du finner det så pass bra att det går som det senare;-)[br][br]Göran / www.DoFree.se
Gratis Bokföring och Fakturering m.m. http://www.dofree.se
någon som provat Pyramid Business Express? jag var och fick en demonstration på kontorsspecial i vetlanda igår och där verkade ju allt smidigt, men det kanske är annorlunda i verkligheten?[br]tillverkare är Unikum och finns på unikum.se verkar vara prisvärt iallafall.