Senaste inläggen

affärsidé?

En affärsidé för en låsas företag som är ett UF företag som kommer att utföra tjänster åt privatpersoner i form av gräsklippning, barnpassning, inköp och snöskottning
då har jag påhittat detta kolla om det ser bra ut ifall inte ge skriv ner din affäridé till deta

Markservice Ufs affärsidé är att erbjuda en rimligt utförliga tjänst till...

Kategori: Affärsidéer

F och FA skatt

raderat

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Frågor om inventarier

Jag har köpt en del utrustning till min paintballpark. Dvs markörer, luftflaskor och masker.
All utrustning kostade ca 30000 kr.

Ska jag bokföra hela summan som "inköp av inventarie" eller ska jag bokföra delarna varför sig? 

Ingen del kostar över 1000 kr.

Handels lincense

hejsan alla söta!

är de nån här som har en aning om hur man skaffar ett handels license??
måste man ha öppnat butik för att få ett sånt?

mvh/Sandra

Accept på offert

hej!

Om jag fått en offert, accepterat den och skrivit på ett beställningsformulär, och fått en orderbekräftelse måste ju ett avtal anses vara upprättat. Men om jag sedan ber att få offerten ändrad, och får en ny, ändrad offert skickad till mig, och denna offert avser samma köp som det vi redan träffat avtal om, är inte det ingångna avtalet...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Perfekt bok?

Hej!

Vilken bok skulle du säga är den bästa boken inom företagsrelaterade ämnen såsom starta eget, företagande, företagsekonomi, affärsutveckling och marknadsföring mm?

Behöver tips=)

/J 🙂 ;D

Kategori: Söker/eftersöker

Hur ska jag fakturera?

Jag har hjälpt en kund att betala med kort på internet och ska sedan fakturera kunden den summa jag lagt ut. Min fråga är; ska jag fakturera med eller utan moms? Mvh/Drummer

Mallar till bokslutsbilagor

Jag sitter just nu och håller på med bokslutet för vårt AB. Jag gör bokslutet manuellt men har inget program. Jag vet ju hur bilagorna ska se men är det någon som kan tänka sig att dela med sig av sina mallar så slipper jag sitta och skriva alla.

Tack på förhand!

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Hur göra förstasidan mer tilltalande?

Nu har jag kommit till den punkt då testningen av alla funktioner är gjorda, innehållet kommit på plats och marknadsföringen ska ta vid. Sidan är klar, men jag är inte riktigt nöjd. Jag tycker inte att man blir så himla sugen på att hoppa in och registrera sig som artist. Därför tänkte jag höra med er om ni hade några idéer på hur sidan Kategori: Feedback

Visitkort sökes!

Kan ni nämna några tryckerier som gör bra och prisvärda visitkort och andra trycksaker?

🙂

SEO tips – Guld värda om du jobbar med att klättra I sökmotorerna

Jag är med i ett nyhetsbrev som jag kan rekommendera (Axandra Search Engine Facts) Där tar de upp det senaste inom sökmotoroptimering (SEO). Jag är själv inte så jätte insatt men här finna ofta väldigt enkla knep som man bör tänka på. Här har jag fritt översatt en a...

Kategori: E-handel

Marknadsföra ett konsult/tjänsteföretag?

Vad har ni för erfarenheter kring etablering/marknadsföring av tjänsteföretag? Vi våndas en hel del kring var vi ska lägga nivån på marknadsföringen.

Ska man slå på stora trumman och säga att man är och vackrast eller ska man försöka hålla det på en renare, moderat och mer sansad nivå? Vi väger och funderar.

Att fläska på ger...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Försäljning inom EU

Jag bedriver en verksamhet där jag får betalt från flera kunder inom EU, med giltigt VAT nummer. Alltså ska ingen moms läggas på försäljningen.

Det är provisionsbaserat och de betalar efter egen avräkning in pengar till mitt bankkonto utan att jag fakturerar något i förväg.

Nu till min fråga, hur kan jag upprätthålla en snygg reskontr...

Bokföra inköp, separera fraktkostnad ?

Bokför just nu ett inköp från ett icke eu land:

1940 (bank) 50.000:- kredit
4010 (inköp materiel och varor) 48.700:- debet
6570 (bankkostn.) 300:- debet

Nu till min fråga, är det fel att inte bokföra fraktkostnaden för sig (låt oss säga ca 5.000🙂 ?

Moms/Tull blir på ett annat verifikat så fort grejerna kommit till Sverig...

Egna insättningar i handelsbolag

Jag och min make är delägare i vårt handelsbolag och äger 50/50. När jag nu bokför insättningar och uttag, ska jag dela varje insättning i hälften och bokföra på både 2018 och 2028, eller kan jag bokföra på enbart 2018 och vid bokslut fördela hälften på kontona?

Fördelar och nackdelar med ett kommanditbolag.

Hej!

Vad är fördelarna och nackdelarna med ett kommanditbolag?

Kan alla i kommanditbolaget vara komplementärer eller MÅSTE det vara minst en delägare?

Om man som företagare vill samarbeta med andra företagare (ha gemensamma kunder och sälja gemensamt) vilken företagsform är då den bästa såvida inte alla företagarna har ett a...

Tips

Hej Alla
Skulle beställa etiketter med företagsnamnet och kom på en lysande idé. Jag gick till bokhandeln och köpte etiketter på A4-ark, anpassade ett worddokument till dessa etiketter och anpassade en logo efter etiketten. Skrev ut ett ark, i detta fallet på en färglaser och hade snabbt och enkelt egna etiketter.

Logon gjordes i Photosho...

Kategori: Off Topic

Starta webbutik

raderat

Kategori: E-handel

söker produkter!

Hej!

Jag håller på att samla ihop produkter till min webshop som kommer öppnas inom kort.

Har redan klart med 2 leverantörer men vill vidga mina vyer om fler produkter som kan tänkas passa.

Jag kommer vara inriktad på personer som går på eller annordnar egna lan-partyn.

Alltså dator tillbehör, bärväskor, kläder med ankny...

Hjälp med namn på webbutik

raderat

Kategori: Feedback