Senaste inläggen

Importera från USA?

raderat

Kategori: Företagande över gränserna

Trevlig notering

Noterade just att forumet lämpar sig utmärkt att läsas på en 21' widescreen med vridbar funktion (pivot) i högstående läge och upplsöning på 1050x1680 (1680x1050)

Mycket trevligt!  :bravo

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Kategori: Om Företagande.se

Aktieköp som företag?

Är lite sugen på att investera i aktier med firmans (HB) pengar. Hur gör jag, det är enkelt att komma igång via Avanza, men hur fasen bokför man eländet? Och vad ska man tänka på?

/M

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Dåligt väder

Denna sommar har inte varit kul för uteserveringar och för restaurangerna i allmänhet.
Flertalet har tappat mellan 30 - 60% av sin omsättning denna period.
I kronor och ören då rör det sig om flera hundratusen som är förlorade.
Däremot så har det dåliga vädret gynnat detaljhandeln och verksamheter som typ museum, badanläggningar inomhus os...

Kategori: Off Topic

Miljötänkande i regelverket kring företagande

Ja, den 1 augusti är det dags för trängselskatterna igen.

Alla företag - även taxibolag - tvingas höja sina tariffer eftersom de ska betala trängselskatt.
Jag tänker inte ge mig in i någon debatt om huruvida beslutet är effektivt eller inte. Det lär väl visa sig hur det går för taxibolagen.

:nono Vad jag inte kan förstå är varför e...

Kategori: Allmänt

PHP-fråga: Vill ha en enda URL som visas i webbläsaren

Hej!

Jag har flera domäner som pekar på Alseby.se. Det fungerar bra, besökaren hamnar på webbplatsens startsida. Däremot visas det inte i adressfältet i webbläsaren. Och det vill jag att den ska göra.

Webbhotellet svarade att det är enklast att peka domänerna till egna dokrötter och där ange en index.php-fil per domän.

Kategori: Söker/eftersöker

försäljning av produkt(många frågor)

raderat

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Söker återförsäljare till ny hälsoprodukt!

Borttaget pga av MLM, nätverksmarknadsföring vilket ej är tillåtet!

Mvh Patrik

Hur bokför jag en annonsering på blocket.se???

Detta borde vara enkelt men det är ju inte lätt. Jag har annonserat på blocket och betalade annonsen med min privata hemtelefon. Nu har räkningen kommit och jag skall bokföra annonseringen men hur?? Vilka konton och på smatalsspecifikationen står kostnaden för blocket-samtalet men hur är det med momsen?

Hur bokför jag att jag fått betalt 2ggr för samma faktura?

Hej,
jag har fått betalt 2ggr för samma varor. Avsändaren har glömt att han redan betalt och gjort ytterligare en insättning. Hur bokför jag denna?
Jag ska föra över summan han betalt för mycket till hans konto. Hur bokför jag då?

Mvh

Anita

Headset - Bluetooth

Hej

Någon som vill göra lite reklam för ett headset av Bluetooth-modell?  ;)

Jag söker en vettig variant med bra ljud, gärna funktioner och man skall gärna kunna använda den under bilkörning (brusreducering?).

Positiva/Negativa kommentarer, märke och modell samt ungefärlig prisklass önskas..

Har tittat på denna som ver...

Kategori: Off Topic

private/företag konto

Hej,

Jag har en liten fråga när det gäller företagets konto.

Får man ha företagets pengar i samma konto som privat(vet att det är omständigt men hypotetiskt)...

Sedan när man t.ex bokför ett köp så kan man ju i bokföringen skriva det som egen insättning och sedan köpet. Eftersom man inte har något kontoutdrag på den "egna insät...

Inköp av dvdfilmer

Hejsan,

jag har tänkt mig att starta en Videobutik och undrar om det är någon som har koll på var man hittar en leverantör till dvdfilmer?

Om det är någon som själv äger och driver en och har andra tips så  tar jag gärna emot det.

Videoself.se är jag inte intresserad av, kan jag på en gång säga.

Kategori: Inköp

Sökes ett program från HTLM till ngt som går att editera enkelt?

Hej jag har ett problem min hemsida är kodad i HTLM och det kan inte jag. Finns det ngt share ware som gör att jag enkelt kan editera min hemsida?  / Börje

Kategori: E-handel

Min hemsida! Webbdesign! Kopierad webdesign. Hjälp!!

Hej

Jag anlitade en webdesigner för att hjälpa mig en del med designen som jag inte riktigt fick någon ordning på. Jag blev nöjd med resultatet.

Igår fick jag se en sida som var äldre än min som var mycket lik! Webbdesignen hade alltså kopierat av den sidan och den var DESSUTOM i samma bransh.
Hon hade inte ens informerat mig om d...

Kategori: Feedback

Patent

Det finns en produkt som har patent står det på förpakningen.
Jag har kommit på ett sätt att utveckla produkten och forma den lite annorlunda så jag tänkte ta fram en liknadne produkt (mycket lika orginalet)

Var och hur kan jag läsa hur orginalet är patentskyddat. Dom kanske inte har patent på hela produkten utan bara en viss del....
J...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Kommer Google att behålla sin maktposition?

Jag läste på E24 att Googles vinst minskar då personalkostnaderna har ökat. Anledningen var att antalet anställda hade ökat med 13 procent till närmare 14 000 personer, under årets första kvartal.
Detta säger väl inte så mycket annat än att de har många anställda  :mrgreen:

Men vad tror ni? Kommer Google att fortsätta att ta mark? Företag...

Kategori: Allmänt

Smycken

Hoppas på hjälp!!! 🙂
Söker efter leverantörer av smycken, även barnsmycken. Är intresserad av både grossister och egen import.

Fortsatt trevlig sommar!
Malin Larsson

Vilken Blogg

Hej!

Funderar på att starta en blogg  8)

Vilken av de olika leverantörerna kan ni rekommendera?

Något annat man ska tänka på när man börja blogga?

/Bosse

Kategori: E-handel

Söker personer som vill jobba med betting

Raderat inlägg

"- Inlägg som behandlar MLM, pyramidspel, spel och därmed jämförliga företeelser accepteras inte och raderas utan föregående varning."

Mvh, Micke