Senaste inläggen
Bokföringskurser
Välkommen till vår bokföringsutbildning! |
|||
Bokföra bankavgifter.
Jag har en fundering på hur man bokför årsavgifter för bankgiro och Mastercard? |
|||
AvskrivningHar köpt en inventarie, på fakturan finns fraktkostnad med. Kan jag ta med det på avskrivning? på konto 1242? 15000 exl.m eller 15000 + frakt 380 exl.m? |
|||
Bolagsbildning utomlands.Att starta med enskild firma är alldeles utmärt att börja med så slå inte ned på dem. Men jag förstår att det finns fördelar om man inte har huvukontor här. Vi har ju själva ett i Riga / Lettland. Det är många som av olika anledningar tröttnat på Sverige som huvudkontor så vi kommer båda att ha mycket att göra. Jag har det redan. men nåt ska man py... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
MyndighetsvåldÖppnar ett nytt ämne som handlar om myndighetsvåld. Jag skulle vilja höra hur entreprenörer drabbats av felaktiga hanteringar hos myndigheter av diverse ärenden. Det är lite tabu men jag kan säga att fler och fler riktar större kritik på att Sveriges myndigheter "saknar ett trevligt" och bemötande ansikte. Allt handlar om att göra exakt rätt och my... Kategori: Allmänt |
|||
Tjänstebilsförarna drabbas av en skattesmäll...
Tjänstebilsförarna drabbas av en skattesmäll för resorna till och från jobbet eftersom Skatteverket har bestämt att trängselskatten i Stockholm är en skattepliktig förmån vid privatresor med tjänstebilen. Det skriver Dagens Industri (DI). Kategori: Nyheter |
|||
Starta eget som fotograf!
Jag köpte för ungefär ett år sedan en digital systemkamera av en vän. Nu när som helst ska jag uppgradera mig till en värre kamera, och funderar på att köra igång något eget. Kategori: Affärsidéer |
|||
Återförsäljare sökes
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Inköp av mobiltelefon, vilket konto?
1. Jag har precis köpt in en mobiltelefon till min firma. |
|||
Några frågor
Hej, håller på och ska fylla i ansökan om F-skatt till skatteverket nu och har några frågor. |
|||
Kul eller skrämmande?
http://www.poodwaddle.com/worldclock.swf Kategori: Off Topic |
|||
Priser på IT-tjänsterJag funderar på vad som kan vara en bra nivå i prissättningen av IT-tjänster såsom fixa problem med PC, server, nätverk och även webb. Vad skulle ni själva betala för den här typen av tjänster? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Trycka och ge ut en bok.
Jag är lite nyfiken hur man ska gå till väga om man har tankar på att ge ut en bok. Kategori: Affärsidéer |
|||
Erfarenhet av IDI?
Hej, Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Att avsluta enskild verksamhet - vad gäller?
Hej, |
|||
Designers
Söker efter designers att samarbeta med om ett projekt inblandande mode-accessoarer, typ solglasögon, väskor, skor etc. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Newsdesk?Är det någon här som har eller känner någon med erfarnheter från tjänsten Newsdesk http://www.newsdesk.se? Låter ju bra och allt så, men bryr sig journalister om detta medium och blir det några artiklar i tidningar av det? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Vad gäller vid en avbokning av ett jobb?
Jag jobbar som frilansfotograf och undrar vilka rättigheter jag har när en kund avbokar ett jobb samma dag som jobbet skulle utförts eller senast 24 h innan. Har jag rätt att ta ut full ersättning för det jobbet även om jag inte levererar några bilder? |
|||
köpa aktiebolag
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Bästa bokföringsprogrammet för HB?
Bästa bokföringsprogrammet för HB? |
|||