Senaste inläggen
Hur skriver man en elektronisk faktura?
Hej folket! |
|||
Bokföra varulager?Jag har köpt på mig en massa saker för försäljning innan mitt företag startat och de mesta har jag inga kvitton på. Hur bokför jag varulagret. Är det eget kapital som sätts in. Måste varje liten pryl räknas, värderas, prissättas och dokumenteras? Eller kan jag ta ett ungefärligt värde på hela mitt lager? Det är ingen ingående moms på största delen... |
|||
Yahoo Sponsored Search uppgraderat
Nu verkar Yahoo har löst många av sina problem med sitt annonsverktyg "Yahoo Sponsored Search" Kategori: E-handel |
|||
Har en bra produkt, men har dåliga förutsättningar!
Har en tid funderat och utvecklat ett koncept rörande en elektronikprodukt som är väldigt unik och skulle kunna uppskattas av många människor runt om i världen. Mitt problem är att jag varken har några kontakter eller kunskaper inom området, har enbart ett koncept. Kategori: Affärsidéer |
|||
Privat faktura skickad till handelsbolaget
Hej, |
|||
har inte fått bolagsnamnet än..
hej allihopa! |
|||
Starta tidning... ??
Har en idé om en tidning, som skulle vara kul att få ut. Men har lite frågor... Kategori: Affärsidéer |
|||
Försäkring, ansvar och extra arbetskraft
Hej, |
|||
Moms - har jag förstått rätt?
Jag börjar med att be om ursäkt för att jag postar ytterligare en sån här (dum?) tråd med frågor om moms. |
|||
Moms, hur gör jag???
Jag hjälper min syster att bokföra samt att jag startat en enskild firma i dagarna. |
|||
Räkna ut omsättningen
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Bokslut i enskilf firma
Jag undrar om man måste göra ett likadant bokslut i en enskild firma som i ett AB och om man måste upprätta en årsredovisning i en enskild firma? |
|||
feedback
Hej! Kategori: Feedback |
|||
nytt domännamn till min e-handel sida.
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Företagarföreningar / -Förbund
Hejsan Kategori: Allmänt |
|||
Ta in i företaget.
Hej, har en liten fråga gällande när man tar in något privat i företaget. |
|||
Importera från USA?raderat Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Trevlig notering
Noterade just att forumet lämpar sig utmärkt att läsas på en 21' widescreen med vridbar funktion (pivot) i högstående läge och upplsöning på 1050x1680 (1680x1050) Kategori: Om Företagande.se |
|||
Aktieköp som företag?
Är lite sugen på att investera i aktier med firmans (HB) pengar. Hur gör jag, det är enkelt att komma igång via Avanza, men hur fasen bokför man eländet? Och vad ska man tänka på? |
|||
Dåligt väder
Denna sommar har inte varit kul för uteserveringar och för restaurangerna i allmänhet. Kategori: Off Topic |
|||