När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Det är omöjligt att hitta en partner. På företagsmarknaden dvs. Jag letar förgäves efter denna person:
Entreprenör Möjlighet att kunna arbeta i en kortare uppstartstid och leva på sparat kapital DRIVENHET Företagsanda i form av sälj och affärsbyggande och framförallt IT kompetens och programmering - det är inte fråga om en ingejörsnivå men det är fråga om att bygga lösningar som är ganska standard.
Hur jag än letar så hittar jag inte Dig. Om du finns och är här för att du faktiskt söker en partner så hör av dig [email protected] omedelbums. Jag har visioner...
Det låter intressant men svårt att sätta finger på vad det egentligen är du söker. Får känslan av en allt i allo. Finns det bärkraftighet?[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Det finns en bärighet - det är jag övertygad om. Däremot så måste jag få tiden att utveckla ideerna mer på ett papper så man kan göra en riskanalys, intäktsanalys, resultatbudget för år 0 med mera. [br][br]Problemet är att jag hamnat i flera fällor med kompanjonskap och det vill jag inte gå igenom igen. Med rätt person så tror jag att jag har en bra företagsidé som ger möjlighet till avkastning eller expansion beroende på vart man vill ta det. Det är egentligen ett litet plantage där man sår små frön som kan bli en djungel, ett drivhus eller bara några vackra plantor man åker till botaniska med och säljer efter några år.
Om du är rädd för kompanjonsskap ska du leta efter samarbetsavtal.[br][br]Jag tror Deji här på forumet kan vara rätt person du söker för att få bra beräkningar. Men det ska han själv förstås svara på. Ska försöka rekommendera han att läsa tråden.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
[quote author=niklas73 link=topic=2758.msg11619#msg11619 date=1188460311][br]Det är omöjligt att hitta en partner. På företagsmarknaden dvs. Jag letar förgäves efter denna person:[br][br]Entreprenör[br]Möjlighet att kunna arbeta i en kortare uppstartstid och leva på sparat kapital[br]DRIVENHET[br]Företagsanda i form av sälj och affärsbyggande[br]och framförallt IT kompetens och programmering - det är inte fråga om en ingejörsnivå men det är fråga om att bygga lösningar som är ganska standard.[br][br]Hur jag än letar så hittar jag inte Dig. Om du finns och är här för att du faktiskt söker en partner så hör av dig [email protected] omedelbums. Jag har visioner...[br][/quote][br][br]Jag känner igen det och det är inte allt för ovanligt :P[br]Särskilt när det gäller att hitta en driven programmerare med entreprenörstänkande som dessutom kan försäljning.[br][br]Kanske är det två personer du behöver... :roll:[br][br]
[quote author=Patrik link=topic=2758.msg11625#msg11625 date=1188466639][br]Kanske är det två personer du behöver... :roll:[br][/quote][br][br]Jo det var min tanke med.
Hejsan (tack Mojo för tipset via PM ;) )[br][br]Under hösten sitter jag mestadels på Volvo Cars i Göteborg för att hjälpa till med kvalitetsfrågor för en av deras leverantörers räkning, men beroende på ditt omedelbara behov så är jag klart intresserad.[br][br]Dela gärna med dig av dina visioner och förslag på samarbete på något sätt, så kanske vi hittar möjligheterna? Kanske har du en affärsplan liggandes? Ta bort det konfidentiella och skicka över den till mig sedan. PM:a mig så får du e-postadressen..[br][br]Jag kan ställa in mig i profilen för "DRIVENHET Företagsanda i form av sälj och affärsbyggande". Entreprenörskap är väl ganska självskrivet här.. ;)
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.