När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Sedan april i år driver jag sidan http://www.canvas-photos.se. Sidan erbjuder fotoframkallning på canvas (tavelduk).
Igår släppte vi vår senaste version av systemet som gör det möjligt att trycka tavlor i alla format mellan 20x27 cm och 100x150 cm. Vi utökade också antalet ram-storlekar i vårt arbete mot målet att inom kort kunna erbjuda ramar till alla format vi trycker.
Skulle nu vilja ha lite feedback på sidan. Hur uppfattar ni den? Saknas något? Är det lätt att hitta och förstå hur sidan fungerar? All kritik är välkommen!
Vänligen Gustav Olsson Canvas-Photos.se Marks & Bleeds
Gustav Olsson
Marks & Bleeds - http://www.marks-bleeds.se Cnavas-Photos.se - http://www.canvas-photos.se
Hejsan[br][br]Det enda layoutmässiga problemet jag ser spontant är att knappen vid uppladdningsformuläret är ungefär dubbelt så stor i FireFox som i IE. Detta gör att den sticker ut till höger genom rutan den ligger i. [br]Angående designen kan jag nog tycka att det är lite bleka färger för att vara foton och tavlor det handlar om. [br][br]Vill du även ha kritik på källkod och funktion?
[quote author=Tessicon link=topic=2762.msg11658#msg11658 date=1188545954][br]Hejsan[br][br]Det enda layoutmässiga problemet jag ser spontant är att knappen vid uppladdningsformuläret är ungefär dubbelt så stor i FireFox som i IE. Detta gör att den sticker ut till höger genom rutan den ligger i. [br]Angående designen kan jag nog tycka att det är lite bleka färger för att vara foton och tavlor det handlar om. [br][br]Vill du även ha kritik på källkod och funktion?[br][/quote][br][br]Vad det gäller knappen vet jag inte riktigt hur jag skall lösa det, verkar som om firefox och IE + Safari har olika definitioner på hur bred knappen blir... Har du något tips så tas det gärna emot. [br][br]Kritik på källkod och funktion tar jag också gärna emot. [br][br]Tack för hjälpen![br]
Gustav Olsson
Marks & Bleeds - http://www.marks-bleeds.se Cnavas-Photos.se - http://www.canvas-photos.se
Vet inte om du bara vill ha feedback på layout, men jag saknar prisinfo (överblick över vanliga storlekar).[br]Vore även bra med lite teknisk info, min/max ppi (vad skrivaren utnyttjar), handering av förgprofiler (gärna en proof så jag kan se vad skrivaren klarar), tiff och gärna alternativ för att bilden inte skall förstoras / förminskas av er (ingen omskalning).
En enkel sida där man kan göra mycket på första nivån, utan att behöva gräva sig nedåt i sidhieararkin för att göra köp osv. Väldigt bra. [br]Problemet med uppladdningsknappen i FF som nämnts stör och ger ett oproffsigt uttryck. [br]Lite mer färg och lite mörkare bilder, framför allt på ramarna vore trevligt.[br]Ni listar era priser väldigt bra, men inte ett ord om fraktkostnader. Varför står inte det med på Priser-sidan?[br][br]Felskrivning på sidan Tavlor:"...fotograf från Lund, har en speciell fånga att fånga miljöer..."[br][br]Ett tips som jag läst på ett engelskt forum för e-handelsproffs där de tio största misstagen när man designar en e-shop är att kräva registrering och inloggning för att köpa. Varför räcker det inte med att uppge namn, adress och kontaktuppgifter när man handlar? Många, inklusive jag, själv vill inte behöva hålla reda på ännu ett lösenord.[br][br]Väldigt trevlig och enkel sida med humana priser. Jag kommer antagligen att handla där. Lycka till! :)[br][br]/r: Ett förslag är att försöka hitta en adress utan bindestreck. är canvasphotos.se/.com/.nu ledigt? cvphoto.se.... canvasph.se... osv?
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.