Senaste inläggen
var skriva företaget?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Fakturadatum saknas
Jag fick precis en faktura som saknar fakturadatum. Det enda datumet som finns på fakturan är för "Oss till handa senast". Ska jag skriva till fakturadatum själv? Det känns ju inte alls spciellt snyggt att bli tvungen att editera orginalfakturan för att kunna bokföra den. |
|||
Ska man ens fundera på profit gällande en ideel hemsida ??
http://www.fattig.se Kategori: Affärsidéer |
|||
konton?
Har en liten fråga gällande vilka konton man ska använda för olika händelser i företagets bokföring. |
|||
intag i företaget
Om jag vill ta in en begagnad bok till verksamheten |
|||
välja konto?
Såg denna fråga+svar på BFN. |
|||
preliminärskatt
Meddelande Under året betalar man ju en preliminärskatt varje månad, jag undrar bara hur denna ska bokföras, på vilka konton osv. Om den nu ska bokföras? och om man sedan får tillbaka pengar i december, hur ska detta bokföras(vilka konton osv). |
|||
OCR nummer
Är lite fundersam om jag har uppfattat det här med OCR nummer på fakturor rätt? |
|||
Några frågor om bokföring
Hej alla, |
|||
Behålla pengar i firman till nästa sommar?
Ny här och ny som egen. |
|||
Plussummespel vs Nollsummespel
Inom politik och ekonomi diskuteras ofta Plussummespel och Nollsummespel. Kategori: Off Topic |
|||
Fakturera MigNi som vet! Är Fakturera Mig hos Kreditor än bra tjänst värd pengarna? Tycker månadskostnaden på 299 kr verkar hög, är det så att tjänsten betalar sig genom att man får fler kunden till sin Webbutik? Har ni erfarenhet? Kategori: E-handel |
|||
EU-bidragVi i Sverige ska ju vara bland de sämsta i Europa på att söka EU-bidrag (källa bl.a. Privata Affärer). Jag tänkte då dra mitt strå till stacken och tipsa om EU-upplysningens guide till EU-bidrag som jag råkade snubbla på idag. Har du några fler tips är det bara att skriva ner dem. Jag ser ju hellre att mina skattepengar går till svenska företag än... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Skatteverket vill underlätta för småföretag!
Hej allihop, Kategori: Nyheter |
|||
Smycken
[color=red]Jag älskar att göra smycken. Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföra Pay-Read betalningar med kontantmetoden
Tjena |
|||
Importera pärlor beads
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
-> Är det MITT ansvar att MIN Faktura/Offert "Håller" i 10 år ! ? <-
Antar frågan är av juridisk natur då fakturor Ska sparas i 10år, det borde då menas att Texten på Fakturan & pappret håller i 10år. |
|||
Klädproduktion i Vietnam, sälja varifrån?Min plan är att styra upp ett litet klädmärke där jag börjar med att trycka t-shirts och dyl. och sedan växa till skor osv. Jag vet att det inte är speciellt orginellt men jag gillar marginalerna på kläder samt skulle inte ha något problem med att koda en egen webbshop och ta hand om denna. Dessutom har jag bra möjligheter för etablering i Vietnam.... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Starta eget frågor?
Hej. Den här frågorna finns säkert svar på någon stans här på forumet. Har sökt lite, men jag är nog för trött just nu för att sitta o läsa igenom alla trådar. Så jag frågar istället. Käns bättre så. Kategori: Allmänt |
|||