TV-spel

2360
37
Är det någon här som är duktig på att bygga spel och har kontakter utanför Sveriges gränser?
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
205
1
Du behöver nog definiera mer vad för slags spel du menar. I rubriken säger du TV-spel, till vilken plattform, vilket språk...vad ska det användas till och vilken maskin ska man använda det på?
1616
4
Hej Lars, jag har arbetat med spel både kort-, bräd-,roll- samt dataspel samt tillhörande ledande speltidningar under 90-talet och har fortfarande vissa kontakter inom detta vad är det mer specifikt du har behov av?
Må väl!
2360
37
Visionär som jag är så är har jag tänkt boken som kommer ut som ett realistiskt drama som bygger på vad som hände. När jag läser boken ser jag det hela framför mig ganska klart.  Visst det finns krigsscener så det räcker men min farmors bedrifter som sjuksköterska skulle en än gång framhävas. Hon fick ju trots allt den högsta utmärkelse en kvinna fått utanför GB utav dåvarande kungen Georg V. (OBE). Hur lång tid kan det ta att göra ett sådant spel idag med modern teknik. Jag räknar med en framförhållning på ca 3 år. är det för kort eller lång tid? Dessförinnan hade jag tänkt ge ut den på ett 10-tal språk.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2066
2
Om det finns en seriös idé och kapital att backa den med kan jag vidareförmedla den till ansvarig för Dataspelsutveckling vid Högskolan i Skövde.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
1616
4
Med dagens teknik bör du ha en framförhållning om minst 3 år sedan bör du räkna till tiden för slutproduktion, marknadsföring och försäljning.[br][br]Det finns ett svenskt företag som startade som Digital Illusions Numera arbetar de under namnet www.dice.se som arbetat en del med liknande spel ex Battlefield. De har så gott som alltid vart främst vad gäller spelutveckling i Sverige. Kontakta dem och fråga vad de uppskattar ditt projekt som rimlig tid, om det ligger i led med deras spelutveckling mm.[br][br]Ett annat alternativ kan vara att kontakta Marco Behrman (kommer inte ihåg om det ska vara ett extra n på slutet) tidigare delägare till Neogames AB för några år sedan drog han igång onlinespelet Project Entropia som blev en stor succe och handlade om en egen värld där folk slogs och köpte saker i spelet med riktiga pengar. Man kunde också vinna riktiga saker/pengar i spelet genom att utföra olika moment eller sälja det man funnit på sin färd. [br][br][br]Jag har några ytterligare bra kontakter men det får vi i så fall ta privat.
Må väl!
2360
37
Tack Mojo!
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
205
1
Ramlade på den här sidan och tänkte att du kanske kunde ha nytta av den, Lars.[br]http://gamejobs.se/[br][br]DN:s artikel:[br]http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2409&a=689516
2360
37
tack NN, jag har lagt sidorna till mina favoriter. Jag har förstått att det ligger väldigt mycket arbete med detta så jag gör klar boken först.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.