När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
En rubrik som har framtiden för sig och skulle kunna uvecklas mycket. Själv förstod jag det redan för 55 år sedan och som liten drog jag mycket nytta av det.
Detta koncept ang återvinning och miljö har Henrik Söderström på www.blaffa.se verkligen tagit fasta på. Tillsammans lade vi grunden för 8 år sedan utifrån den tanken för de teateräventyr riktade till barn som utspelar sig på några av Göteborgs stora museer. Att lära barnen förstå mekanismerna bakom nedskräpning och vad man kan göra med skräp. [br][br]Tyvärr inte en nisch som är allt för lönsam men nog så viktig i sitt sammanhang att få börja påvisa i ett tidigt stadie. Vi har hittills även skapat ett par serier som jag tecknat och används på sidan för att effektivt arbeta med medel som barnen kan ta till sig på ett lättsamt och humoristiskt sätt. Det har dessvärre aldrig funnits kapital att ge ut de som album eller större vidareutveckling så tills vidare kan man bara läsa de som är publicerade på nätet.[br][br]Skulle vara intressant att höra hur ni andra företagare jobbar på att främja återvinning och sprida kunskapen.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Själv gjorde jag en miljöfilm 1995, återvinning mm. Bl.annat filmade jag en förskola där man hade djur som blev matade med rester från barnes måltider, Filmade även glasåtervinning som var ganska nytt då samt biogasanläggning och pellertsintag. På den tiden var konsum aktiva så de fick extra reklam.
Hej Lars.[br][br]Ja, återvinning kan nog ha framtiden för sig.[br][br]Det är helt otroligt vad folk slänger fungerande saker nuförtiden. Jag har själv lyckats uppgradera min dator från Pentium-S 133 MHz till Pentium III 996 MHz, via några halvsnabba datorer däremellan.[br][br]Viss skillnad.[br][br]Man kan även sälja en del som man hittar på auktionssiter.[br][br][br][br]
Mojo, jag tror du underskattar ditt teaterarbete och ditt övriga verksamhetsområde. Likadant med min film som jag tro tillsammans med ditt och andra människors arbete med miljö för barn ger resultat ganska omgående för att sedan i vuxen ålder själv bestämma inriktning Jag hörde en siffra för ca 20 år sedan att 3% oroade sig för miljön och idag är nog omvända siffror. Nästa steg blir att radikalt ändra saker och en hel del har gjorts. Det finns mycket affärsverksamhet i framtiden inom miljöområdet.
[quote author=liolinv link=topic=2790.msg12218#msg12218 date=1190252207][br]Hej Lars.[br][br]Ja, återvinning kan nog ha framtiden för sig.[br][br]Det är helt otroligt vad folk slänger fungerande saker nuförtiden. Jag har själv lyckats uppgradera min dator från Pentium-S 133 MHz till Pentium III 996 MHz, via några halvsnabba datorer däremellan.[br][br]Viss skillnad.[br][br]Man kan även sälja en del som man hittar på auktionssiter.[br][br][br][br][br][/quote][br][br]Ja, varför inte köpa upp billiga "gamla" datorer och sälja till baltikum, afrika och/eller öststaterna..[br][br]Problemet är väl att det är elektronik som är ganska uppstyrt av myndigheterna..
När det gäller Lettland tror jag snarare att de kan sälja förra årets dator till Sverige. Man har hoppat över 30 år av datoranvändning och gått direkt till det absolut senaste och det är inte så konstigt man hade inget tidigare. Samma sak med bilar. Förutom några veteranbilar och så vår 19 år gamla bil är det bara nya. Ett problem köer där vi för lite drygt 10 år sedan åkte på 10 min tar det nu 40 min.
Lars, du skrev denna tråd efter att jag tipsat om en affärsidé om återvinning.[br][br]Kolla på http://www.foretagande.se/index.php?option=com_smf&Itemid=10011&topic=2789.0
Återvinning kan sägas om och om igen och ju fler trådar om det desto bättre och än bättre när man gör något litet steg åt det hållet eller ändrar inställning till miljöhänsyn. Det finns mycket bra affärsmöjligheter inom dessa områden.