När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
hejsan, har lagt in detta i en annan version förut. Vad vi på webbgbg sysslar med är att länka dig till 500 sidor(plus ett gäng till) under rätt rubrik. Ett annat sätt är även att skriva mycket i bloggar och forum som denna. Kan lämna två förslag här:[br]Sysslar du med marknadsföring för hotell, campingplats eller ett resmål är vårt förslag att du skriver ett par rader på engelska på reseforumet [url=http://www.citygbg.se/forum/]http://www.citygbg.se/forum/[/url] . Kan du bostadsmarknaden i Göteborg eller västsverige föreslår vi att du skriver ett par rader i Bostadsforumet göteborg som du hittar på [url=http://www.citygbg.se/bostad/]http://www.citygbg.se/bostad/[/url] . Att tänka på här är att reseforumet vill ha en plats i varje inlägg. Det vill säga du skriver om en stad, ett hotell, en strand eller liknande att besöka. Bostadsforumet vill ha inlägg typ, lediga lägenheter, rum eller villor i Göteborg. Här kan du även skriva ett par rader om något som händer i Göteborg, hur ser ut i din del av stan o.s.v. Välkommen med ditt inlägg
För www.uddatorp.se använder vi varken affiliate eller Ad-Words. För oss handlar det i mångt och mycket om kundrelation. Den kan man endast bygga upp med en seriös och riktad personlig kontakt. Spridning av visitkort eller annan företagsrelaterad trycksak. Även rekommendationer från kunder till nya möjliga kunder är det vi vanligast lever på.[br][br]Vi använder självklart en hel del forum för att direkt kommunicera med andra och ge dem kött på benen samt sprida information och kunskap om vad vi gör på Uddatorp AB. Detta ger i sin tur bra återkastning i antalet träffar på webbsidan.[br][br]Självklart ser vi till att för samtliga våra sidor arbeta med Meta-taggarna så konsekvent vi kan för att få möjliga träffar mot sidan och hittills har vi cirka 1000 träffar i månaden på www.uddatorp.se vilket är bra för att inte vara en dag för dag uppdaterad sida. [br][br]Men som sagt. För oss på Uddatorp AB är inte webbsidan den viktigaste försäljningskanalen. Det viktigaste är den personliga kontakten och det arbete vi faktiskt framställer samt rekommendationerna som vi får. Och på något märkligt sätt är jag glad att vi inte har 1000 förfrågningar på uppdrag i månaden. Det hade vi inte hunnit med.[br][br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br]Uddatorp AB[br]www.uddatorp.se[br]
[quote author=Mojo link=topic=2795.msg14252#msg14252 date=1194892473][br]Ingen annan som kan berätta hur de marknadsför sina sidor. Det är alltid kul att veta. :P[br][/quote][br][br]Får vår företagspresentation: De bästa marknadsföringen vi har är våra nöjda kunder och deras sidor där vi har placerat en länk till vår hemsida. [br][br]Annars länkar jag mellan mina egna hemsidor när jag vill att besökarantalet ska växa gratis. Eftersom lojaliteten (besökarna återkommer till sidan) är ganska hög gör det inget om jag placerar en annons på de vanligaste utgångssidorna. [br][br]Sammarbeten är annars något jag kan rekommendera. [br][br]Bloggare är också billiga och effektiva.
Hej Magnus![br][br]Som nyföretagare är det svårt att uppskatta alla initiala kostnader. Har du någon fingervisning om vad man får räkna med att lägga ner på tex logotyp-framställning? [br][br]MVh[br]Per
Det är helt beroende på vart du vänder dig prisbilderna varierar rätt friskt på marknaden men en varningssignal kan vara just lågbudgetpriserna. I alla fall de som verkar billiga. Det säger en hel del om vilket engagemang som designern lägger i logotypen.[br][br]Vissa har kunskapen att göra egna logotyper, andra lägger ut det på enskilda designers eller direkt på byråer. Beroende på arbetet värdegrunderna och profilen som ska läggas in i logotypen så kan priserna som sagt variera. Du bör räkna med en prisbild från 5000kr och uppåt beroende på hur mycket arbete som ska tillföras en logotyp. Du bör också vara nogrann att kolla så att du inte bara får en faktura på logotypen utan en överlåtelse gällande den exklusiva rätten.[br][br]Vad man ska tänka på är att logotypen oftast är en del av hela den grafiska identiteten som verksamheten bygger på. En logotyp bör kännas självständg och verka profilerande för det den avser att användas till (verksamheten/produkten), den bör också fånga målgruppens intressen. Samtidigt ska den fungera att applicera i de flesta sammanhang så som tryck, skylt, dekor. Vilket då ställer krav på antalet olika format som den bör levereras i.[br][br]Kanske detta kan ge dig en fingervisning. Nu står jag mitt i tårtbak o födelsedagskalas så jag hopaps du finner något ur mitt inlägg som kan vara nyttigt.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]