Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 17 år sedan

Humor & Roligheter

Mojo brukar vara bra på det och det underlättar mer än man kan tro så fram med lite roliga saker. Själv såg jag i Metro den 26/10-07 sidan 2 en älg som stod i en Pool och det var inte roligt men däremot rubriken. Bottennotering  Älg badar - vill bli ren?
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
1616
6
Den var riktigt bra.  :bravo[br][br]Jag undrar ibland över språkförbistringar som lätt kan ske mellan människor och kulturer. Vad menar du Lars med din rubrik: [br][br]Humamma?  :vissla
Må väl!
1616
6
Den här rubriken på GP var riktigt bra:[br][br]"Sebrahaj flyttar in på Universeum"[br][br]Hur bra ser han nu?[br]
Må väl!
Rubriker kan lätt missuppfattas :nicka Även vitsar kan tolkas på flera sätt![br][br]Här kommer en som handlar om ett passagerafartyg.[br][br]Styrmannen springer upp till kaptenen som står på bryggan och skriker:[br]KAPTEN! SKEPPET HÅLLER PÅ ATT SJUNKA, SKA VI TA KVINNOR OCH BARN FÖRST?[br][br]Då tittar kaptenen på styrmannen och säger: Hinner vi de?? :vissla
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
:D :D :D Grrrrr
1616
6
Jag var med om en rätt kul händelse häromdan, kan inte låta bli att ta upp den.[br][br]Vår 1 åriga dotter har nyligen börjat peka på saker och säga [br]- Den!, Den![br]Så vid frukostbordet rådslog jag och sambon hur vi skulle göra. Vi beslöt oss för att säga vad saken heter som hon pekar på, exempelvis [br]Dottern: - Den! [br]Jag: - Det är en kopp![br]Dottern: -Den![br]Sambon: -Det är ett fat![br][br]Under dagen stod sambon ute i köket med hushållssysslor och jag i vardagsrummet med dottern. Sambon hör hur dottern säger -Den! Och hon hör även vad jag svarar... Arg som ett bi kommer hon utsurrandes från köket och frågar bestämt:[br]- Men vad var det vi pratade om imorse, gick det inte in?![br]Jag svarar kyligt och bitskt tillbaka:[br]-Jag sa KUD-DEN![br][br]
Må väl!
1616
6
Regeringens sparade 'roligheter':[br][url=http://www.regeringen.se/sb/d/2517/a/15454]http://www.regeringen.se/sb/d/2517/a/15454[/url]
Må väl!
Fin start på morgonen med lite humor. Gillade specielt den med skon, men inte så dumt med alla engagerade barn heller.[br]Tack för den upplevelsen, tar med mig länken till min blogg.[br]Mvh Stefan
www.shop.orsajarn.se
Den här länken borde finnas vid humor allmänt samt andra trevliga saker som kan dyka upp.
1616
6
Nu är dem två ämnena sammanfogade Lars. Spenderar just mitt 1000 inlägg med att flytta redigera och skriva detta.  :winner[br][br]I alla fall tänkte jag följa upp med lite morgonglädje, ett citat av Albert Engström:[br][br][quote]Jag skriver alltid fritt ur hjärtat och menar det jag skriver. Somt är naturligtvis lögn, men i böcker går lögnen under namnet Fantasi.[/quote][br]
Må väl!
Va bra! Då kan man gå dit när man blir deppig på skv :D :D. Jag passerade 500-stecket och fick en stjärna till, oh vad jag är lycklig ;D ;D :bravo :bravo
:D Då nu det här herrskapet tycks vara så pass lättroade kanske denna webbsida kan passa Eder: http://www.avigsidan.com/ .[br][br]Innehåller tidningsrubriker, floskelgenerator, sär skrivningar och mycket mera.[br][br]Sondera mera!
1616
6
Underbar länk heal det påminner lite om Jay Lenos ibland plumpa presentationer av urklipp från tidning och reklam.[br]Men när jag läste längst ned på Avigsidan under färska avigheter undrade jag vad som hände med upphovsmännens rätt:[br][br][quote]Avigsidan, varumärket Avigsidan och tillhörande sidor ägs och underhålls av [br]Dokumentär Information.[br]Återgivning av hela eller delar av innehållet får ej göras utan tillstånd. [/quote][br][br] :D
Må väl!
1616
6
[quote]undrade jag vad som hände med upphovsmännens rätt:[/quote][br][br]Vem vet de kanske får be-talt  ... :giggle
Må väl!
Min yngsta grabb kör just nu med sina favoriter - om hur man ser att en bil kommer ifrån Polen och hur man kan se att en bil kommer ifrån Kina :D[br]Svaren vet alla, så dessa behöver vi inte gå vidare in på :-[[br][br]Men hur kan man se att en bil kommer från Turkiet :blink
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
1616
6
Det är när dem kommer på rad[br]Turk-i-ett
Må väl!
[size=10pt][size=10pt][size=10pt][b]Näe [/b] [/size] [/size] [/size] - det är betydligt roligare än så... :mrgreen:
Jag kommer inte ens ihåg den om Kina.
[quote author=Jorgen link=topic=3062.msg14097#msg14097 date=1194391215][br]Jag kommer inte ens ihåg den om Kina. [br][/quote][br]Den bilen är en rishög :nicka
205
1
Att en bil kommer från Turkiet eller inte ser man på vindruteturkarna.
1616
6
:o
Må väl!
  • 1
  • 2
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: