När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Vad kan man göra om en konkurrent sprider falska rykten om ens affär? Något borde jag väl kunna göra? Mer än att hoppas på att dom som köper är såpass nöjda att ryktet försvinner...
Det är verkligen ett problem, Jag var själv utsatt för det av DN som slog upp stort. Man fick be om ursäkt samt att även PON Pressens egen etiska nämnd kritiserade DN. Längre än så har jag inte gått ännu. Bara detta tog mer än ett halvår samt var energikrävande med ett flertal ordväxlingar. Varken ursäkt eller PON:s kommer ut i pressen så där står fortfarande den felaktiga texten. Polisanmälan kan vara en väg för dig, själv får jag fundera vidare, jag vet vem som låg bakom.
Det är inte mycket man kan göra mot "by-sladder" mer än att nöta på och visa att man är en duglig företagare. Om din konkurrent inte har något mer att komma med att skvallra kommer säkert allt fler att hitta till dig.
Det vore onekligen ett intressant diskussionsämne (som skulle stjäla Pixies tråd).[br]Det enkla svaret är väl att det beror på vad man menar med "bra PR". :>[br][br]Signaturen syftade på en av svenskt näringslivs historias mest uppmärksammade skandaler, med [url=http://sv.wikipedia.org/wiki/Refaat_El-Sayed]Refaat El-Sayed i spetsen för läkemedelsföretaget Fermenta[/url] på 80-talet.
Jag är inte helt 100 på detta, men som jag förstått det kan man inte "förtala" ett företag i Sverige OM det inte är i marknadsföringssyfte.[br]Alltså det är okej att starta en hemsida på nätet och skriva hur illa man tycker om ett företag och totalt såga dem på alla tänkbara sätt.[br]Det är däremot INTE okej att göra samma sak i en annons eller marknadsföringskampanj för sina egna produkter. Alltså att på företagets hemsida klanka ner på konkurrenternas produkter, tjänster.[br]Det är väl tack vare detta vi kan ha konsumentsidor på nätet där det ges ris å ros till företagen. Men som sagt, jag är inte 100 på det här så rätta mig gärna om jag har fel.[br]