Senaste inläggen
Rimliga annonsintäkter
Jag håller på och skriver en affärsplan för en tänkt webbtjänst, och det skulle underlätta väldigt mycket om någon kunde ge mig lite siffror på hur mycket pengar man skulle kunna dra in på annonsintäkter. Jag har googlat en massa, men inte hittat några faktiska belopp. Kategori: E-handel |
|||
Observationskonto
|
|||
Hur bokför man investeringar i fonder?
Hej! |
|||
Ett par frågor gällande bokföring / skatter för ung företagare
Hej, |
|||
Ska man skriva avtal för större beställningar?
Hej! |
|||
php programmerare sökes till ny site
Söker en php-programmerare för en ny databas-site.
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|||
Hur arbetar man som egen konsult (inom IT)?
Har ingen erfarenhet av eget företagande själv men funderar på att starta upp något, men är lite osäker på hur man ska kontakta företagen. Hur skiljer det sig från vanligt jobbsökande, där man skickar CV, ev. betyg och kanske ett personligt brev. Kategori: Allmänt |
|||
Inköp av logotyp och grafik, vad kostar det?
Hej alla glada företagare! Kategori: Inköp |
|||
Retorikutbilding - Nya kunder
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Nyy HB lr Ändra på Gammla EF
Kategori: Allmänt |
|||
Kompanjon sökes till start av ett spelföretag
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
E-bok om konsten att föreläsa / redovisa ett ämne
Att känna sig nervös inför en presentation är nog något som de flesta varit med om. Känslan av fjärilar i magen kan göra dig osäker inför din redovisning och det kan i värsta fall gå ut över ditt framträdande. Kategori: Till salu |
|||
Faktura eller kontantprincip
Hej |
|||
hobbyverksamhet o arbetslösI nuläget är jag mammaledig, vanligtvis arbetssökande. Mitt mål är att bygga upp ett litet företag med hundverksamhet, som jag vill ha vid sidan av ett deltidsarbete. Jag kommer att börja söka arbete igen efter årsskiftet. Får jag ett arbete så är det ju inga problem, då kan jag köra igång med min hobbyverksamhet (som det får vara till en början, b... Kategori: Affärsidéer |
|||
Enskilt företag eller handelsbolag.Hejsan! Jag och min bror funderar på att starta ett eget företag där vi hyr ut "sk" tjänster till andra företag inom byggbranschen. Vad ska man då ha för företagsform. Har börjat att titta på Enskilt företag och Handelsbolag. Är ny inom detta så jag uppskattar alla tips och idéer. |
|||
Betala in moms osv osv.
Hej! |
|||
Bokföra inköp av bokföringsprogram
Tjena! |
|||
Starta AB och fortsätta ha sin Enskilda Firma vid sidan om?Jag har sedan några år kört en enskild firma med ett hyggligt överskott (ca 1 mil/år exkl egen lön). Det känns dock rätt visset att skatta bort så pass mycket som man måste göra om man ska betala statlig skatt (för att inte tala om värnskatt). Hittills så har jag dock kunnat trixa med expansions- och periodiseringsfonder, men det går ju inte i det... |
|||
Studerande, enskild firma, inköp för att minska vinst?
Hej, |
|||
Företagsregistrering: Vad menas med "Anmäla företag som arbetsgivare?"
Jag ska registrera företag, enskild firma, och det är en hel del nytt och klurigt som jag ej har koll på. Kategori: Allmänt |
|||