Senaste inläggen

Mything.se säljes

raderat

Kategori: Till salu

Twitter pratas det mycket om.. Twittrar du?

..och vilka twittrare följer du?

Vad gör en twittarare så bra att du vill följa den?

Vad med och rösta och tyck till om twitter här

Kategori: E-handel

Tips på seriöst företag för domänförsäljning

:o Hej alla företagare, jag skulle vilja få tips och råd om domänförsäljning. Har aldrig sålt domäner förut, och måste säga att det verkar vara en snårskog ute i cyberrymden. Har sett några sajter där budgivning förekommer, men vet ändå inte hur jag ska göra.

[li]Vilket företag är bäst att anlita, och varför?[/li]
    [li]Vilka fallg...

Kategori: E-handel

suppleant i AB trots skatteskuld?

Hej, min andra tråd i liknande ämne, fick dock inget slutgiltigt svar.

Jag och min vän är i startgroparna att starta eget, har flera kunder som väntar så förhoppningsvis är det inte långt kvar nu. Mitt problem är att jag har skatteskuld i mitt namn sedan jag blev utnyttjad som målvakt mot mitt vetande för ca 4 år sen, tingsrätten dömde mig f...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Skatterevision

Hej,

Jag har till min stora glädje fått besked att vi skall få skatterevision på vårt handelsbolag.
Man blir ju alltid orolig för detta då bolaget bara är 2 år gammalt och vi är nya med att sköta bokföring m.m

Så skulle vara tacksam för lite stöd ooch hjälp om t.ex hur mycket tid man skall lägga ner på detta. Vill ju självklart hjä...

Bokföra stor reseräkning/utläggsräkning i nystartat AB

Hej,
Hur ska jag bokföra min rese-/utläggsräkning i mitt nystartade (1 april) AB.

Jag har dragit mig i det längsta för att skriva en utläggsräkning för att få tillbaka egna utlägg, men nu har de privata pengarna tagit slut så jag har gjort det. En reseräkning/utläggsräkning med allt från bussresor (30 kvitton härrörande till samma projekt...

Klient-bokföring och juridiska frågetecken

Hej!

Min affärsidé kommer kräva klient-bokföring. Men jag skulle vilja veta mer om just klient-bokföring, så om ni kan tipsa om någon riktigt bra sida där det står mer om klient-bokföring så är jag tacksam.

Sen behöver jag reda ut vissa juridiska frågetecken. Men jag vet inte riktigt var jag ska vända mej. Har prövat med konsumentverk...

Kategori: Allmänt

Regler för skyltning

Hej!

Jag undrar hur reglerna för skyltning i butik ser ut, vad krävs tex för att man ska få sätta upp en skylt med köp ert påsk godis här eller tex sätta en skylt för hallowenkläder ? uppskatar alla svar 🙂

tack på förhand
Mvh Dave872

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Någon som har tips om bokföringsprogram

Någon som har tips om bra bokföringsprogram

Hej

Hej.

Hur kan man makulera en journalförd leverantörsfaktura?
Jag använder SPCS Administration 2000.

El, avtal o.s.v.

Hejsan,

Detta blir min första posting på forumet här som jag läst på en del sista dagarna. Verkar alltigenom trevligt!

Verkar vara många i konsult/databranschen här och där kanske elen inte är någon jättebetydande kostnad men för oss som driver 3 butiker där varje konsumerar ca 100.000kWh/år så är det en kännbar faktura 🙂

Varf...

Kategori: Inköp

Telefonförsäljare sökes

Vi letar efter någon som kan sälja medlemsskap till en webbplats vi driver. Du jobbar hemifrån och får provisionsbaserad lön.

Tjänsten som ska säljas är ett nytt koncept med liten konkurrens. Det finns även en tydlig målgrupp att inrikta sig på.

Kontakta mig på kristofer@tessicon.se om du är intresserad så får du veta mer.

Kategori: Söker/eftersöker

Överföra avtal

Hej,

Jag har sedan ett år tillbaka i tiden drivit ett handelsbolag tillsammans med en kollega. Nu har han hoppat av och jag har tänkt att starta en enskild firma.
Nu vill en kund skriva ett avtal för ett event som inträffar inom 10 dagar. Ska jag då skriva avtalet för handelsbolaget som jag tänkt lägga ner eftersom jag inte hinner starta...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Vilken betallösning föredrar du?

Jag funderar på att sälja digitala produkter via Internet. Priset är litet, 10-25 kr/st, och produkten laddas ned direkt efter betalning.

Rösta gärna, och hjälp mig bestämma mig.

Kategori: Affärsidéer

Starta företag i Sverige vs Polen när all verksamhet kommer vara i polen!?

Hej alla!

Har försökt leta runt lite.
Jag ska nämligen starta ett företag som enbart kommer ha verksamhet i Polen.
Och vet inte riktigt vart man kan vända sig gällande frågor om vilket som är bäst rent skattemässigt & vilket som är enklast.

Starta företaget i Polen kontra Sverige!?

Måste man vara bokförd i Polen fö...

Kategori: Företagande över gränserna

Lägga ned enskild firma, regler?

Jag har bestämt mig för att lägga ned min enskilda firma (inte vilande, utan lägga ner helt).

Vad är det som gäller egentligen?
Jag har hittat blanketten man ska fylla i och skicka till bolagsverket. Men innan jag gör det bör jag väl försöka bli av med lagret jag har.

Hur blir det med inventarier?
Jag har ju köpt in en dator och...

Kategori: Allmänt

bläckpatroner?

Hej, är det någon som vet vilka pirat-bläckpatroner som är bra?

Har problem med min skrivare och funderade på att köpa originalpatroner men såg på quill att de kostade 199:-/st jämfört med 37,50:- för piratversionen, och min skrivare använder 6 patroner.

Men det måste väl finnas andra ganska bra patroner för rimliga priser?

Kategori: Inköp

Svensk arbetskraft är bra arbetskraft

Hej

Bra forum detta, sitter här med en liten idee som jag funderar på att göra något åt.
Jag är i Norge och arbetar, arbetsmarknaden här är ju som sagt lite ljusare än den i Sverige, arbetslöshet på 3 % säger väl allt. Nu är det såhär att jag jobbar inom en näring som har "gigantiska" problem med att få tag på utbildad personal. Så jag fu...

Kategori: Affärsidéer

Vägen till skattade och klara pengar?

Hej!

Jag har några frågor om hur mycket av det man drar in som verkligen blir kvar efter alla skatter och avgifter.

Om jag säljer en vara och gör 100:- i vinst på den.
Hur mycket av dom 100:- kan jag då räkna med att ha i fickan sen efter alla skatter och avgifter är betalda? förklara även gärna vilka olika avgifter man måste förbi...

Alibaba.com

Hejsan, har planer på att importera lite elektronik(Datorskärmar) ifrån ett företag på alibaba.com.

Tänkte höra lite hur och om någon har erfarenheter från alibaba.com ..

Vad man ska kolla efter, och vad man ska se upp för.

Beställningen jag tänker lägga nu gäller en liten order om 2700:- ..

Företaget är verifierat av a...

Kategori: Företagande över gränserna