Småföretagare annonsera/ tipsa gratis efter personal!

10
Hej
Som en respons på en trög arbetsmarknad i mindre bra tider där Kontakter och Personliga Nätverk blir mer avgörande för att hitta och få jobb på har jag och en vän startat en Ny och Annorlunda Jobb & Arbetsmarknadssajt.

Doldajobb.se lanserades för ca tre veckor sedan men har redan nu fått stor positiv respons och feedback och man anser den fylla en vikig funktion, bl.a. har vi fått ett lokalt inslag i nyheterna .

Doldajobb.se skiljer sig från de traditionella jobb sajterna där ute genom att det enda som betyder något här är vad DU tipsar andra om i jobb väg. Dolda Jobb innebär ju allt som oftast att det är information om Jobb och möjligheter till jobb som du får genom din omedelbara närhet. Dolda Jobb tillsätts oftast ryktes vägen och bara några få känner till dem, det är och förblir alltså Dolda Jobb för de flesta av oss. Så för att komma åt dessa Dolda Jobb bestämde vi oss för att lansera denna sajt där de Dolda Jobben nu kan komma fram på ett sätt som tidigare ej varit möjligt och där allmänhetens kunskap och vetskap om dessa Jobb betyder allt.

För de Dolda Jobben finns där ute men det har inte funnits någonstans först nu de kan komma fram och de som har större nätverk kan gynna dem som har mindre genom att dela med sig om tips på Jobb och Möjligheter som kan leda till jobb och på sås vis skapas också en rättvisare fördelning mellan människor i jakten på dessa Dolda Jobb, där alla förhoppningsvis får en rättvisare chans att söka på dessa.

Att även arbetsmarknaden måste blir mer nischad finns det ingen tvekan om och Dolda Jobb är en del i denna satsning mot skapa en rörligare arbetsmarknad och fylla vissa brister och luckor som finns och vi ska dagligen arbeta med att identifiera fler bister och försöka täcka dessa via doldajobb.se.

Det enda som räkas på doldajobb.se är alltså vad vi alla – allmänheten – vet om, och vad vi tipsar varandra om. Det vi vet om Jobb & Arbetsmarknad - det ska fram här säger vi!

Så smäföretagare behöver ni kanske rekrytera eller bara ha in lite spontanansökningar till ert företag? Släng in ett TIPS gratis på doldajobb.se!

Det är vad jag kan erbjuda er!
Tusen tack,
Tanja , doldajobb.se
Tusen tack,

Tanja Parkkila
Affärsutvecklare
Dolda Jobb
www.doldajobb.se
74
Bra idé tycker jag! Intressanta personer är ju alltid intressanta, långt innan det går så långt att man vill sätta in en annons.[br][br]Jag tror ni skulle få in fler tips om man slapp registrera sig. Jag avhöll mig just från det, detta eviga registrerande, så fort man vill göra nåt.[br][br]Pga registreringen hann jag inte kolla in så mycket, men jag hoppas det finns bra filtreringsmöjligheter, område, bransch, typ av tips mm mm. Liknande exempelvis prisjakt.nu[br][br]Lycka till!
10
Hej![br][br][br]Jo de var ju ett stort problenm detta med registreringen fram och tillbaka innan vi besätmde oss. saken är den att reistreringen hindrar oseriösa tipsare samt att vi kan ha koll om det är folk som tipsar "oseriöst" fast man registrerat sig.[br][br]Vi har gjort registreringen så enkel som möjlig, tar max 45 sek att registrerar sig och filterirngsmöjligheterna har vi försökt att göra så utförliga som möjligt, man får ju själv fylla allt man vet om jobbet och vart det är. [br][br]men det gäller att få folk att gå från tanke (jag vet ett jobb) till handling (in på sidan, registrera sig blixtsnabbt och tipsa om jobbet)[br][br]så du har helt rätt. vi funderar på om man kanske kunde locka folk med att om du registrerar dig på sidan och lämnar ett tips får du.....[br][br]så man nog säga att i letar sponsorer för detta som kan vara villiga att skicka en pridukt eller liknande för detta till de människor som reistrerra sig och lämnar tips. [br]hmm... har du andra förslag är vi varmt tacksamma. [br][br]tusen tack[br]tanja
Tusen tack,

Tanja Parkkila
Affärsutvecklare
Dolda Jobb
www.doldajobb.se
74
När man registrerar sig nånstans använder man en skräpmejl som man aldrig kollar förutom när man ska registrera sig nånstans, så registreringen hindrar bara oseriösa tipsare om man tänker sig att de avskräcks av de 45 sekunderna det tar att registrera sig.[br][br]Jag tror ni helt enkelt får sitta och läsa alla inlägg. Ni är ju ändå ansvariga utgivare. Eller ha en "Anmäl!"-knapp (kanske ni har redan)[br][br]Bra ide hursomhelst  :bravo
10
Sant jag var ju och är jätte mycket emot denna registrering![br][br]Det var vår webbdesigner som envisades. Men jag ska fundera allvarligt på vad du säger för et är ändå det som betyder något- vad ni folk säger! utan er funkar inte sida, [br][br]Ska kanske ta bort hela registrering saken. [br][br]Du har rätt. Helt rätt. Tack för bra tips. det underlättar jätte mycke ska du veta för de e så svårt detta med registrering saken. Dom är bara dryga. 
Tusen tack,

Tanja Parkkila
Affärsutvecklare
Dolda Jobb
www.doldajobb.se
3
men jag hoppas det finns bra filtreringsmöjligheter, område, bransch, typ av tips mm mm. Liknande exempelvis prisjakt.nu Pga registreringen hann jag inte kolla in så mycket.[br][br][br][br][br][br][br]________________________[br][url=http://www.bastakuponger.se/Kategorier/Datorer_and_Software/]Installera Programvara [/url]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.