Senaste inläggen
Starta eget Bemanningföretag / Konsultutföretag
Jag har funderat över att starta ett Bemanningsföretag alt. ett Konsultföretag efter att jag är färdig med min gymnasie & högskoleutbildning. Men undrar om man startar eget inom bemanningsbranschen och endast har timanställd personal och åta sig arbeten som endast kräver timanställd personal i början. (Ex snöskottare). Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur mycket får denna företagare ut varje månad(Räkneexempel)?
Hej, |
|||
Kan man tjäna något på att sälja knivar på nätet?Tror ni man kan tjäna något på att sälja knivar via en webbutik på nätet eller ska man kanske ha ett bredare sortiment? Kategori: Off Topic |
|||
Skillnad mellan distributör och generalagentVad är skillnaden mellan distributör och generalagent? Kategori: Allmänt |
|||
KöksknivarJag har postat tidigare om att jag tänker sälja knivar via nätet. Vad tror ni om att inrikta sig mot köksknivar? Vilka är kunderna för köksknivar i en webbutik? Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur utformarar man en bra marknadsundersökning?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Hur mycket är företag villiga att betala för tidningsannonser?
Hej hej. Kategori: Affärsidéer |
|||
La ner Handelsbolag. Fakturera via frilansfinans.se. Fördelar och nackdelar?
Hej! |
|||
Preliminär skatt
Hej! |
|||
Betala leverantör med kontanter (ej kort!)
Hej! Sökte men hittade inget som direkt överensstämde med det jag funderar kring. |
|||
Tillverkare och grossisterJag behöver hitta tillverkare och grossister för hemelekronik, hushållsartiklar, bygg och hobby i Asien och i övriga Europa . Någon som vet ? Tacksam för svar. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Behöver du en partner?
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Nykomling undrar över avdrag?
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||
Nytt år i enskild firm
När jag har gjort ett bokslut i mitt företag som är en enskild firma ska jag då nolla mina balanskonton inför kommande år? Jag tänker främst på kontona 2012, 2013, 2018. |
|||
Tjänar man på att ha företag?
|||
Lägga ner AB
Jag har ett AB som jag drivit i många år men funderar på att lägga ner det då min största kund har erbjudit mig en anställning. |
|||
Exklusiva Visitkort
Jag läste många inlägg på forumet där ni frågar om visitkort. Vad som fungerar och vad som inte fungerar. Jag har jobbat med trycksaker i snart 10 år och sett både det ena och det andra. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Sälja knivar till utlandetJag planerar att sälja dyrare knivar på nätet. Eftersom knivar är ett smalt område och dyrare knivar är ännu smalare tänkte jag att man kanske ska sälja till utlandet också. Det finns ingen renodlad svensk knivtidning och inte så många websajter i Sverige. Det finns en del utländska tidningar som enbart handlar om knivar. Man borde väl söka sig til... Kategori: Affärsidéer |
|||
Mönsterskydd
|||
MomsenNu har jag gjort min första månad med bokföringsprogrammet, och nu har jag då betalat in momsen tillsammans med allt annat på blanketterna till skattemyndigheten, men hur gör jag nu? JAg har betalat ifrån 1930, säg att summan är 64000:- som ska bokföras, men hur gör jag nu? :blink |
|||