Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 16 år sedan

SNI-koder - Vart hittar jag dem!?

Jag är ny här på forumet, och även som företagre.. så snälla ha överseende med att jag inte alltid pratar "rätt"  😛 (har bara haft företag sen december 09)

Har tänkt börja sälja fler kategorier varor.. Men har bara en SNI-kod. (postorder med heminredningsprodukter).

För att få sälja t.ex. kläder, leksaker...  måste jag ha fler sådana SNI-koder på mitt F-skatt bevis (?). Men vet ni vart jag hittar dessa koder?  :-\

Och vet ni hur och vart jag ansöker? är det till skatteverket och/eller bolagsverket? Finns det en färdig blankett ?  :-\

Är mycket tacksam för svar.  :-D
Medlem
23
Toppskribent
2066
22
[quote author=littleluchinda link=topic=6837.msg32084#msg32084 date=1269218145]
Och vet ni hur och vart jag ansöker? är det till skatteverket och/eller bolagsverket? Finns det en färdig blankett ?  :-\
[/quote]

Du ändrar enklast på https://www.foretagsregistrering.se/, välj "Ändra företagsuppgifter ..." och klicka dig vidare (kräver e-legitimation).
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
Tack så jättemycket  😃
:bravo

... nu kanske jag har en dum fråga..
Men det är väl till skatteverket som jag ska anmäla ändringen?
eller ska jag även skicka in det till bolagsverket?  :-\
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.