payson fråga

21
Hej

Måste man bokföra alla transaktioner på sitt paysonkonto eller räcker det med en när man för över dem till firman, tex en gång i månaden?
1165
Rent formellt borde man bokföra dem en och en, eftersom varje transaktion blir en egen transaktionsrad i kontoutdraget från Payson, men det är ju fasen så jobbigt. [br][br]Min revisor tyckte att den lösningen jag gjort, att plocka ut ett dagligt utdrag och bokföra varje dag för sig var helt OK. Jag har 30-40 betalningar till Payson per dygn. Det blir ju då som utdraget från bankgirot eller plusgirot, eller för den delen kontokortsförsäljniningen som ramlar in på kontot i en klump varje dag.[br][br]Nu vet jag inte hur mycket transaktioner du har. Handlar det om enstaka som är lätta att följa även om man tar ut dem per vecka så blir säkert det OK också.
21
jag gör dem varje vecka eller väntar två ibland tre veckor innan jag har tid. Varje dag finns ingen chans att hinna med...  men det blir ju en hel bunt då när det samlar ihop... [br][br]Kan man få ett dagligt utdrag ifrån payson?  måste kollas upp.
1165
Jag tar ut ett Excelutdrag, du kan ju ange start och stoppdatum där.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.