Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 16 år sedan
Nykomling
1

milersättning till och från arbetet

Hejsan !

Hoppas jag hittat rätt...

Jag har fram tills nu bott 100 meter från arbetet som är en enskild firma. Kommer nu att flytta till annan ort 5 mil bort. Eftersom arbetet är flyttbart så kan jag adressändra till nya bostaden om jag vill eller ha kvar den gamla adressen. Vilket alternativ blir förmånligast ?
Jag kan väl inte betala ut milersättning för körda mil i arbetet och samtidigt begära "personlig" milersättning för resa till och från arbetet vid deklaration ? Eller ?
Toppskribent
2066
22
[quote author=annajsons link=topic=6862.msg32176#msg32176 date=1269551934]
Eftersom arbetet är flyttbart så kan jag adressändra till nya bostaden om jag vill eller ha kvar den gamla adressen.[/quote]

Du ska vara skriven där du bor, inte så mycket att fundera på.

[quote author=annajsons]
Vilket alternativ blir förmånligast ?
[/quote]

Alternativ av vad? Att ändra adress eller att flytta och köra 5 mil eller bo kvar?

[quote author=annajsons]
Jag kan väl inte betala ut milersättning för körda mil i arbetet och samtidigt begära "personlig" milersättning för resa till och från arbetet vid deklaration ? Eller ?
[/quote]

Nej.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.