milersättning till och från arbetet

1
Hejsan !

Hoppas jag hittat rätt...

Jag har fram tills nu bott 100 meter från arbetet som är en enskild firma. Kommer nu att flytta till annan ort 5 mil bort. Eftersom arbetet är flyttbart så kan jag adressändra till nya bostaden om jag vill eller ha kvar den gamla adressen. Vilket alternativ blir förmånligast ?
Jag kan väl inte betala ut milersättning för körda mil i arbetet och samtidigt begära "personlig" milersättning för resa till och från arbetet vid deklaration ? Eller ?
2066
22
[quote author=annajsons link=topic=6862.msg32176#msg32176 date=1269551934][br]Eftersom arbetet är flyttbart så [b]kan [/b] jag adressändra till nya bostaden om jag vill eller ha kvar den gamla adressen.[/quote][br][br]Du ska vara skriven där du bor, inte så mycket att fundera på.[br][br][quote author=annajsons][br]Vilket alternativ blir förmånligast ?[br][/quote][br][br]Alternativ av vad? Att ändra adress eller att flytta och köra 5 mil eller bo kvar?[br][br][quote author=annajsons][br]Jag kan väl inte betala ut milersättning för körda mil i arbetet och samtidigt begära "personlig" milersättning för resa till och från arbetet vid deklaration ? Eller ?[br][/quote][br][br]Nej.[br]
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.