Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 15 år sedan

Försäljning av företaget

Hej.
Jag har en fråga som rör försäljning av sin enskilda firma. Hur bokför man allt rörande den . Vad bör man tänka på osv. Tips någon?  //
Vänta lite här nu... Är jag trött eller har jag förstått det rätt att du vill sälja en enskild firma? Det kan man inte göra, en enskild firma är ju DU. Du kan sälja verksamheten och varulagret, till och med firmanamnet, men inte själva bolaget.
MVH Richard Andréasson
Ja jag var lite otydlig, naturligtvis så menar jag rörelsen ´,ett cafe där lokalen hyrs men innanmätet säljs / Sorry
[quote author=hemidart link=topic=7249.msg33630#msg33630 date=1276719954][br]Ja jag var lite otydlig, naturligtvis så menar jag rörelsen ´,ett cafe där lokalen hyrs men innanmätet säljs / Sorry[br][/quote][br][br]Okej. Ja, det är ingen fara, ville bara reda ut begreppen lite.
MVH Richard Andréasson
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: