Sälja affärsidéer?
Jag och en god vän hade ett samtal idag. Jag har en förmåga att komma på flertalet roliga affärsidéer och som ni förstår har jag inte kapaciteten att genomföra ens hälften just nu. Men jag brukar ha som hobby att testa alla mina affärsidéer genom att räkna lite, göra en budget och lite av en affärsplan. Min vän sa då till mig att jag borde sälja affärsidéerna jag själv inte har tid att genomföra. Jag hävdade att affärsidéer inte är värda något och kan bara säljas bolagiserade, så att säga.
Men så tänke jag att jag kan ju i alla fall fråga runt lite innan jag droppar det. Skulle det rent teoretiskt finnas en möjlighet att ta ut ett par tusenlappar för en affärsidé? Jag menar, om det finns en affärsplan och lite information om vilka tillstånd som behövs och så vidare? Jag menar ju att en driven person då skulle kunna genomföra idén och slippa räkna, fråga runt om tillstånd med mera och koncentrera sig på att göra den till något.
Men vad tror ni? Det går inte va?
Men så tänke jag att jag kan ju i alla fall fråga runt lite innan jag droppar det. Skulle det rent teoretiskt finnas en möjlighet att ta ut ett par tusenlappar för en affärsidé? Jag menar, om det finns en affärsplan och lite information om vilka tillstånd som behövs och så vidare? Jag menar ju att en driven person då skulle kunna genomföra idén och slippa räkna, fråga runt om tillstånd med mera och koncentrera sig på att göra den till något.
Men vad tror ni? Det går inte va?
MVH
Richard Andréasson