Hjälp med NE-blankett

12
Jag fick en förfrågan om att skicka in en ny NE-blankett eftersom min tidigare inskickade blankett tydligen saknades (skickades in elektroniskt)... . Hur som helst. Fick lite (mycket) huvudbry över vad & hur mycket som egentligen ska fyllas i. Startade företaget vintern 2009 & har därför bara två månader att analysera. Hade vid årets slut ett underskott på 807 kr, jag hade rest inom företaget med bil för 1628 kr, försäljning & utfört arbete 2240 kr, varor & inköp 3407 kr, inga lån, inga avskrivningar, inga ränteintäkter osv.

Vill någon hjälpa mig vad jag ska fylla i? (Har ännu inte gått med vinst i företaget, hur funkar det då med egenavgifter? Betalas dem först i & med företagets vinst?)

Mvh, Elin


394
1
Du har möjlighet att ha ett första förlängt räkenskapsår från vintern 2009 till den 31/12 2010, vilket verkar passa dina förhållanden bättre. [br][br]Meddela Skatteverket att du önskar lämna företagets första deklaration våren 2011 så spar du lite huvudbry.
Ulf Bjarme

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.